- COOP Jednota získala sedem ocenení v súťaži Voľba spotrebiteľov 2025.
- Značka TOMU VER prináša riešenia pre ľudí s potravinovými intoleranciami.
- Podiel slovenských výrobkov v COOP Jednota presahuje 70 percent.
COOP Jednota, líder slovenského maloobchodu, zaznamenal významný úspech v súťaži Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2025. Zákazníci vybrali až sedem produktov vlastných značiek reťazca ako najlepšie vo svojich kategóriách.
Mimoriadne úspešná bola najmä nová produktová rada TOMU VER zameraná na alternatívne stravovanie.
Ján Bilinský, predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko, zdôrazňuje filozofiu spoločnosti: „Našou prioritou zostáva podpora slovenských výrobcov a dodávateľov. Vďaka spolupráci s domácimi producentmi prinášame zákazníkom kvalitné slovenské potraviny za dostupné ceny. Takto nielen uspokojujeme potreby nakupujúcich, ale zároveň podporujeme regionálnu ekonomiku a udržateľný rozvoj.”
COOP Jednota aktuálne ponúka deväť vlastných značiek pokrývajúcich rôzne cenové kategórie a špecifické potreby zákazníkov. V tohtoročnej spotrebiteľskej súťaži dominovali najmä dve z nich – TOMU VER a Tradičná kvalita.
Značka TOMU VER predstavuje najnovšiu inováciu v sortimente COOP Jednota. Zameriava sa na rastúci segment zákazníkov s osobitnými stravovacími požiadavkami – ľudí s intoleranciou laktózy či lepku alebo tých, ktorí uprednostňujú zdravší životný štýl.
Z piatich ocenených produktov tejto značky spotrebiteľov najviac zaujali arašidová oblátka bez lepku, bezlaktózové maslo s obsahom tuku 82 % a proteínový chlebík.
Tradičná kvalita, značka postavená na osvedčených receptúrach a prevažne slovenských surovinách, získala ocenenia za müsli s červeným ovocím a tradičnú hráškovú polievku.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Zdravie a udržateľnosť v centre pozornosti
„Tohtoročné výsledky jasne ukazujú, že spotrebitelia čoraz viac uprednostňujú produkty zohľadňujúce zdravotné obmedzenia a environmentálne aspekty,” komentuje Veronika Trembáčová, manažérka programu Voľba spotrebiteľov. Tento trend sa odrazil v ocenených kategóriách ako bezlepkové pečivo, cereálie či špeciálne mliečne výrobky.
Súťaž Voľba spotrebiteľov predstavuje objektívne hodnotenie noviniek na trhu, keďže o víťazoch rozhodujú priamo zákazníci. Celkovo porota udelila ocenenia v 48 kategóriách, pričom výrobcovia mohli prihlásiť produkty uvedené na trh od januára 2024 do apríla 2025.
- Bezlepkové oblátky: Arašidová oblátka TOMU VER
- Bezlepkové piškóty: Kukuričné piškóty TOMU VER
- Cereálie: Müsli s červeným ovocím TRADIČNÁ KVALITA
- Maslo: Bezlaktózové maslo 82 % TOMU VER
- Polievky: Hrášková polievka TRADIČNÁ KVALITA
- Slané pečivo: Proteín chlebík TOMU VER
- Špeciálne smotany: Bezlaktózová šľahačková smotana 30 % TOMU VER
Kvalita pod drobnohľadom
COOP Jednota kladie mimoriadny dôraz na bezpečnosť a kvalitu svojich výrobkov. Všetky produkty vlastných značiek prechádzajú dôkladným testovaním v nezávislých laboratóriách. Zákazníci rozpoznajú garantovanú kvalitu podľa špeciálneho loga na obaloch.
S takmer 2 000 predajňami po celom Slovensku a viac ako 14 000 zamestnancami patrí COOP Jednota k najvýznamnejším domácim zamestnávateľom. Reťazec sa pýši najvyšším podielom slovenských výrobkov na pultoch, ktorý presahuje 70 percent.
História družstevného nakupovania na Slovensku sa začala písať už v roku 1869, keď Samuel Ormis založil prvý Potravný spolok v Revúcej. Základná myšlienka – poskytovať kvalitné potraviny za prijateľné ceny – pretrváva v COOP Jednota už viac ako 155 rokov.