- Za posledné dva roky slovenské banky prepustili viac než 600 zamestnancov.
- Slováci už nenájdu kamenné pobočky v každom meste.
Digitalizácia bankovníctva má aj nevýhody
Zatváranie pobočiek má však aj svoje negatívne dopady. Starší ľudia a nízkopríjmové domácnosti často nemajú prístup k moderným technológiám, alebo nemajú dostatočné technické zručnosti na využívanie digitálneho bankovníctva.
Na Slovensku žije približne 1,5 milióna dôchodcov, ktorí sa často spoliehajú na osobné návštevy pobočiek bánk.
Elektronické bankovníctvo je pre klientov lacnejšie
Digitalizácia bankovníctva pokračuje závratným tempom. Banky sa snažia zvyšovať komfort pre svojich klientov a znižovať náklady na prevádzku. Pre mladšie generácie, ktoré sú technicky zdatné, je tento prechod vítaný, no pre starších a technicky menej zdatných Slovákov predstavuje výzvu, s ktorou sa musia popasovať.
Slovenské banky motivujú klientov k prechodu na digitálne a bezkontaktné bankovníctvo. Za posledný rok banky niekoľkokrát zvyšovali svoje cenníky služieb, pričom zdražovanie zasiahlo najmä operácie s hotovosťou a služby, ktoré klienti vybavujú osobne.
Elektronické služby sú pre klientov, naopak, výhodnejšie. Mnohé banky ponúkajú účty, ktoré si Slováci zriadia jednoducho cez mobilnú aplikáciu a nebudú musieť platiť poplatok za vedenie účtu.