- Slovenská sporiteľňa spúšťa súťaž na nový dizajn foyer centrály v Bratislave.
- Nový priestor má byť moderný, inkluzívny a plný technologických inovácií.
- Projekt nadviaže na architektonickú históriu banky a prinesie sviežu víziu.
Slovenská sporiteľňa sa púšťa do veľkej premeny svojej centrály v Bratislave. Po 17 rokoch pripravuje kompletnú rekonštrukciu foyer, ktoré sa má stať symbolom budúcnosti bankovníctva.
Banka týmto krokom potvrdzuje, že chce spájať technológie, udržateľnosť a moderný dizajn, pričom kladie dôraz na zážitok klienta.
„Celosvetovým trendom je meniť tvár bánk nielen v online svete, ale aj vo fyzickom priestore. Slovenská sporiteľňa sa k tomu jednoznačne hlási. Naše nové foyer má reprezentovať budúcnosť bankovníctva na Slovensku,” uviedla Marta Cesnaková, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne.
Banka vyhlásila architektonickú súťaž, ktorej cieľom je nájsť najlepšie riešenie nového interiéru foyer. Pri návrhu sa bude klásť dôraz na technologickú vyspelosť, otvorenosť, inkluzívnosť a zodpovednosť voči životnému prostrediu.
„Po sedemnástich rokoch prichádza čas na rekonštrukciu, ktorá má reflektovať hodnoty našej značky a zároveň nadviazať na bohatú architektonickú históriu Slovenskej sporiteľne,” dodala Cesnaková.
Súťaž organizuje banka v spolupráci so štúdiom 2021 architekti a podľa pravidiel Slovenskej komory architektov. V prvej etape, ktorá potrvá do 8. septembra 2025, porota vyberie päť najlepších návrhov.
Dve z týchto miest získajú mladí autori do 33 rokov v rámci tzv. „divokých kariet”.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Slovenská sporiteľňa má bohatú architektonickú históriu
Slovenská sporiteľňa sa už v minulosti zapísala medzi priekopníkov moderného dizajnu. V roku 1931 otvorila svoju centrálu na Námestí SNP – ikonickú funkcionalistickú budovu od architekta Juraja Tvarožeka.
Použitie sklobetónu, ónyxu či odvážna zavesená sklenená fasáda patrili medzi najprogresívnejšie prvky svojej doby. Budova sa stala symbolom modernizmu a dodnes patrí k významným architektonickým pamiatkam. Sporiteľňa tým už pred takmer storočím ukázala, že architektúra dokáže vyjadriť víziu, pokrok aj dôveru.
Dnes banka pokračuje v tejto tradícii. Nové foyer má nadviazať na históriu a zároveň priniesť svieži pohľad na budúcnosť.
Cieľom Slovenskej sporiteľne nie je len vytvoriť funkčný priestor, ale aj miesto, ktoré poskytne zážitok. Foyer má slúžiť klientom, kolegom, partnerom aj návštevníkom a zároveň inšpirovať k novým myšlienkam.
„Naším cieľom je vybudovať priestor, ktorý bude žiť, dýchať a tvoriť nové zážitky. Chceme ukázať, že banka môže byť otvorená, moderná a inkluzívna,” vysvetľuje Cesnaková.
Nový dizajn má odzrkadliť hodnoty značky – dôveru, inovatívne technológie, ekologickú zodpovednosť a schopnosť meniť sny na realitu.
Sporiteľňa spája dizajn a budúcnosť bankovníctva
Slovenská sporiteľňa chce projektom posilniť svoju identitu a ukázať, že kvalitná architektúra formuje nielen priestor, ale aj zážitok klientov. Podľa predstaviteľov banky ide o investíciu do budúcnosti, ktorá má zvýšiť komfort zákazníkov a zároveň prilákať mladú generáciu klientov.
Foyer novej generácie má reprezentovať spojenie tradičných hodnôt a moderných trendov. Architektonická súťaž má ukázať, ako možno vytvoriť priestor, ktorý bude inšpirovať aj o niekoľko desaťročí.