- Slovenská pošta varuje pred podvodnými SMS správami.
- Tieto správy obsahujú falošné odkazy na krádež údajov.
- Zistite, ako ich rozpoznať a čo robiť.
Slovenská pošta znovu upozorňuje Slovákov na nebezpečné podvodné SMS správy, ktoré sa v posledných dňoch masovo šíria po celom Slovensku. Pošta zaznamenala v ostatných týždňoch nové prípady podvodných a phishingových aktivít, cieliacich na získanie citlivých údajov jej klientov, ako upozorňuje Ministerstvo vnútra SR na sociálnej sieti.
Slovenská pošta posiela SMS správy
Ministerstvo vnútra SR varuje pred falošnými správami, ktoré sa tvária ako oficiálne komunikácie od pošty. Podvodníci využívajú jednoduchý, no účinný trik – informujú vás, že sa váš balík nepodarilo doručiť kvôli nesprávnym údajom. Následne vás nabádajú kliknúť na podozrivý odkaz a „opraviť adresu”.
- Podivná webová adresa (napríklad postaw.XY namiesto oficiálnej slovenskaposta.sk).
- Naliehavé výzvy typu „do 12 hodín, inak balík vrátime”.
- Gramatické chyby a zvláštne preložený text.
- Neočakávané emotikony v oficiálnych správach.
Po kliknutí na falošný odkaz sa dostanete na webovú stránku, ktorá napodobňuje oficiálnu stránku pošty. Tam po vás budú požadovať osobné údaje, číslo platobnej karty alebo zaplatenie „malého poplatku”. Práve takto môžu podvodníci ukradnúť vaše peniaze alebo zneužiť citlivé informácie.
Slovenská pošta zaznamenala viac ako 50 rôznych typov podvodných e-mailov a SMS, čo dokazuje rozsah tohto problému.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Čo robiť pri podozrivej SMS?
Ak dostanete takúto správu, neklikajte na žiadny odkaz. Správu okamžite vymažte a informujte svojich blízkych o tomto podvode. V prípade, že ste už klikli a zadali údaje, neváhajte kontaktovať svoju banku a nahlásiť incident polícii.
Pamätajte si kľúčové pravidlo: Slovenská pošta vás nikdy nebude žiadať o platbu alebo dopĺňanie údajov cez náhodný odkaz v SMS správe. Ak si nie ste istí pravosťou správy, navštívte priamo oficiálnu webovú stránku slovenskaposta.sk alebo zavolajte na zákaznícku linku.
Ak na takéto podvodné správy ľudia už zareagovali a bola im spôsobená škoda, Slovenská pošta odporúča, aby sa obrátili na orgány činné v trestnom konaní.
Buďte opatrní a chráňte svoje údaje. V digitálnej dobe je najlepšou ochranou zdravá skepsa voči neočakávaným správam žiadajúcim osobné informácie alebo platby.