- Slovenská pošta zvýši počet BalíkoBoxov na 250 do konca júna.
- Využívanie BalíkoBoxov medziročne stúplo o takmer tretinu.
- Zákazníci si môžu vybrať z viac ako 1 900 výdajných miest.
Slovenská pošta intenzívne buduje sieť samoobslužných BalíkoBoxov po celom Slovensku. Momentálne funguje 242 týchto zariadení a do konca júna ich počet stúpne na 250. Ako uvádza portál Teraz.sk, najnovšie pribudli začiatkom mája boxy v bratislavskej Petržalke a v Hlohovci, čím pošta odpovedá na zvýšený záujem o flexibilné doručovanie.
„Správanie zákazníkov dnes kopíruje požiadavky rýchlej, digitálnej doby. Objednaný tovar chcú mať čo najskôr doma a vyzdvihnúť si ho v čase, ktorý im vyhovuje. Ideálne v režime 24/7. Expresné zásielky doručené do BalíkoBoxov sú preto stále obľúbenejšie,” objasňuje riaditeľka obchodu Slovenskej pošty Melinda Burdanová.
Čísla jasne dokazujú rastúci trend alternatívneho doručovania. Využívanie BalíkoBoxov stúplo medziročne o takmer tretinu, čo odzrkadľuje nové návyky spotrebiteľov. Ešte dramatickejší nárast zaznamenali PoštaPointy – počet vydaných zásielok v nich vzrástol o viac než 1 000 percent.
Slovenská pošta dnes ponúka široké spektrum možností pre vyzdvihnutie zásielok. Zákazníci si môžu vybrať z viac ako 1 900 výdajných miest – od tradičných pobočiek cez partnerské PoštaPointy až po moderné samoobslužné BalíkoBoxy. Táto pestrosť umožňuje každému zvoliť si najvhodnejší spôsob prevzatia balíka.
Minuloročné štatistiky hovoria o viac ako 17 miliónoch podaných balíkov. Z tohto množstva tvorili expresné zásielky až 89 percent, čo potvrdzuje, že rýchlosť doručenia hrá pre zákazníkov kľúčovú úlohu. BalíkoBoxy preto predstavujú ideálne riešenie – umožňujú vyzdvihnúť si zásielku kedykoľvek bez ohľadu na otváracie hodiny.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Strategické rozšičovanie siete
Pri ďalšom rozširovaní siete výdajných miest chce Slovenská pošta postupovať strategicky.
„Aj naďalej budeme pokračovať v rozvoji našej infraštruktúry, a to zodpovedne a udržateľne – prioritou je efektívne využívanie existujúcich výdajných miest a tiež spolupráca s inými prevádzkovateľmi boxov. Týmto spôsobom zvýšime dostupnosť našich služieb, a to bez ďalšieho zbytočného zahusťovania verejného priestoru,” dodáva Burdanová.
Tento prístup naznačuje možné budúce partnerstvá s inými prevádzkovateľmi boxových systémov namiesto výhradného budovania vlastnej siete. Takáto spolupráca môže priniesť úspory a zároveň zvýšiť dostupnosť služieb pre zákazníkov.
BalíkoBoxy prinášajú aj ekologické výhody oproti klasickému doručovaniu – kuriér doručí desiatky zásielok na jedno miesto namiesto jazdy ku každému adresátovi zvlášť. Zákazníci zároveň získavajú slobodu vyzdvihnúť si balík kedykoľvek im to vyhovuje, čo ocenia najmä ľudia s nepravidelným pracovným časom.
Rozširovanie siete BalíkoBoxov tvorí dôležitú súčasť modernizačnej stratégie Slovenskej pošty. Podľa hovorkyne Evy Peterovej pošta plánuje aj ďalšie inovácie, ktoré zlepšia zákaznícku skúsenosť a prispôsobia služby digitálnej dobe.