- Odborníci varujú pred reklamou advokátskej kancelárie.
- Podľa nich je zavádzajúca a obsahuje neoveriteľné informácie.
Na internete mohli užívatelia zachytiť reklamu istej advokátskej kancelárie, ktorá tvrdí, že ak niekoho žaluje banka alebo nebanková spoločnosť, nič lepšie sa dotyčnému nemohlo stať. Reklama pritom spochybňuje zmluvy bánk.
Podľa Asociácie slovenských inkasných spoločností (ASINS) sú tvrdenia v uvedenej reklame zavádzajúce a neetické, lebo nepriamo môžu vyvolávať dojem, že s najväčšou pravdepodobnosťou sú všetky zmluvy všetkých bánk pôsobiacich na Slovensku chybné a divákov potenciálne môže priviesť k rozhodnutiu neplniť svoje zmluvné povinnosti.
Asociácia už v tejto veci podala sťažnosť na Slovenskú advokátsku komoru, ktorá sa prípadom zaoberá. Podľa zistení agentúry SITA ide o advokátsku kanceláriu Webber Legal. Na svojej stránke má príspevky ako aj video, v rámci ktorých radí, čo robiť, ak klienta žaluje banka alebo inkasná agentúra.
Reklama je podľa odborníkov zavádzajúca
Kontroverzná reklama advokátskej kancelárie sa odvoláva podľa asociácie na prípad klienta, ktorý si zobral pôžičku, po čase ju prestal splácať a napokon banke nemusel zaplatiť nič. Banky totiž podľa tejto advokátskej kancelárie údajne robia v zmluvách a v žalobách často chyby a ak napokon aj celý prípad skončí na súde, s využitím služieb danej kancelárie môže celá vec dopadnúť v prospech neplatiaceho dlžníka. Podľa inkasnej asociácie sú takéto tvrdenia zavádzajúce a môžu zároveň spochybňovať aj dôveryhodnosť finančných inštitúcií.
Ako hovorí prezident asociácie Martin Musil, všetky banky a aj všetci veritelia oprávnení poskytovať spotrebiteľské úvery na Slovensku podliehajú dohľadu Národnej banky Slovenska. Tá v zmysle právnych predpisov vykonáva dohľad nad plnením všetkých povinností takýchto veriteľov podľa príslušných právnych predpisov. Teda dohliada aj na to, aby zmluvy bánk a ostatných veriteľov boli v súlade s právnymi predpismi.
Zároveň treba dodať, že aj v prípade neplatnosti akejkoľvek zmluvy sa zmluvné strany musia navzájom vysporiadať podľa pravidiel bezdôvodného obohatenia a vydať si navzájom poskytnuté plnenia,” uvádza Musil.
Podľa ASINS je uvedená reklama zároveň v rozpore aj s etikou.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.