- Slovenská banka čelí hekerským útokom.
- Klientov upokojovala, že ich peniaze nie sú ohrozené.
- Viacerí Slováci však o svoje peniaze nadobro prišli.
Okradnutá klientka Fio banky v pondelok 17. júna v doobedňajších hodinách bez problémov realizovala prevody. O hekerskom útoku vtedy ani len netušila. Fio banka ju o tom totiž neinformovala ani SMS-kou, ani mailom.
V ten istý deň popoludní si už pri ďalšej platbe všimla, že niečo nie je v poriadku. Po niekoľkých neúspešných pokusoch o prihlásenie sa na webovej stránke Fio banky sa jej digitálne bankovníctvo nečakane zrútilo. Klientka Fio banky okamžite kontaktovala infolinku, kde sa dozvedela šokujúcu správu: Z účtu jej zmizli takmer všetky peniaze.
Ďalší poškodený pre Kryptomagazín uviedol:
Moji rodičia mali účet vo Fio banke. Dňa 17. júna 2024 sa chceli prihlásiť do internet bankingu. Prihlásiť sa im však nepodarilo. Dňa 18. júna 2024 už na účte nemali ani korunu. V banke ich úradníčka automaticky odbila so slovami, že to bola ich chyba a že otvorili podvodnú stránku.
Máme dôkazy o tom, že to ich chyba nebola. Otvárali totiž originálnu stránku banky, keďže na ploche majú ikonu s odkazom na jej oficiálnu stránku. Banka už 17. júna 2024 vedela, že niekoľko dní čelí hekerským útokom. Preto sa pýtame, ako je možné, že banka nechala všetky peniaze odísť. Rodičia okamžite podali sťažnosť a žiadosť o vrátenie peňazí. Momentálne čakáme na oficiálne vyjadrenie banky.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Okradnutí klienti svoje peniaze už neuvidia
Pri osobnej návšteve pobočky banky obeť kybernetického útoku zistila, že jej peniaze sú nadobro fuč. Informovali ju o tom, že z jej účtu prebehla transakcia na neznámy účet a finančné prostriedky jej Fio banka nedokáže vrátiť späť. Neostáva tak nič iné, len sa obrátiť na políciu.
V daný deň (17.06.2024) zmizli peniaze z účtov viacerým klientom Fio banky. Všetci okradnutí Slováci zúria. Hnevá ich, že banka ich včas adekvátne nevarovala, že sa vystavujú nebezpečenstvu, a to aj napriek tomu, že o kybernetickej hrozbe vedela.
Kontaktovali sme zástupcov Fio banky. K situácií zatiaľ neposkytli svoje vyjadrenie.
Fio banka o hekerskom útoku informovala po prvýkrát 17. júna slovami:
Ospravedlňujeme sa za krátkodobé problémy s prihlasovaním do internetového a mobilného bankovníctva. V posledných dňoch sme sa stali obľúbeným terčom kybernetických útokov, ktoré chvíľkovo zneprístupňujú naše aplikácie.
Klienti v komentároch na Facebooku potvrdzujú, že problémy s prihlásením sa do digitálneho bankovníctva pretrvávajú aj cez víkend.