- Každý tretí Slovák chce vlak využívať častejšie.
- Spokojnosť so ZSSK dosiahla 65,3 bodu.
- Cestujúci najviac riešia meškania a nákup lístkov.
Jednoduchší nákup lístkov ako priorita
ZSSK chce zlepšiť aj predaj cestovných lístkov. Spokojnosť s pokladňami a online systémami klesla, čo sa odrazilo aj na hodnotení komfortu.
Index spoľahlivosti sa znížil o 0,8 bodu, index komfortu o 0,2 bodu.
Ľudia žiadajú viac možností kúpy lístkov cez mobilné aplikácie či automaty, najmä v menších mestách.
Helexa potvrdzuje, že dopravca už pripravuje zmeny. „Cestujúci musia mať jednoduchý a zrozumiteľný prístup k lístkom – aj tam, kde pokladňa chýba,” zdôraznil.
Prečo niektorí cestujú so ZSSK menej?
Zo skupiny ľudí, ktorí plánujú vlak využívať menej, najčastejšie zaznievali dôvody ako zmena životnej situácie (38 %), nespoľahlivosť spojov (37 %), cena lístkov (29 %) a pohodlnejšia jazda autom (28 %).
ZSSK preto plánuje zamerať najbližšie kroky na zvýšenie presnosti, lepšiu koordináciu vlakových obehov a rýchlejšie riešenie meškaní.
Cena lístka a verejná služba
Generálny riaditeľ pripomína, že v cene lístka nie je len samotná preprava. Zahŕňa vozidlá, údržbu, energiu, prácu zamestnancov, čistenie, informačné služby aj prevádzku digitálnych kanálov.
Tarify sa určujú v spolupráci s Ministerstvom dopravy SR, pretože železničná doprava je súčasťou verejnej služby.















