Slováci znovu objavujú vlaky. Spokojnosť so ZSSK rastie, škrípe jediná vec

  • Každý tretí Slovák chce vlak využívať častejšie.
  • Spokojnosť so ZSSK dosiahla 65,3 bodu.
  • Cestujúci najviac riešia meškania a nákup lístkov.
Ekonomika Spokojnosť so ZSSK rastie
Spokojnosť so ZSSK rastie. Zdroj: shutterstock.com/Peter Kniez, Maridav
Fumbi PCInvestuj do ťažby mobil

Jednoduchší nákup lístkov ako priorita

ZSSK chce zlepšiť aj predaj cestovných lístkov. Spokojnosť s pokladňami a online systémami klesla, čo sa odrazilo aj na hodnotení komfortu.

Index spoľahlivosti sa znížil o 0,8 bodu, index komfortu o 0,2 bodu.
Ľudia žiadajú viac možností kúpy lístkov cez mobilné aplikácie či automaty, najmä v menších mestách.

Helexa potvrdzuje, že dopravca už pripravuje zmeny. „Cestujúci musia mať jednoduchý a zrozumiteľný prístup k lístkom – aj tam, kde pokladňa chýba,” zdôraznil.

Ste spokojný so službami ZSSK?

Loading ... Loading ...

Prečo niektorí cestujú so ZSSK menej?

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

Zo skupiny ľudí, ktorí plánujú vlak využívať menej, najčastejšie zaznievali dôvody ako zmena životnej situácie (38 %), nespoľahlivosť spojov (37 %), cena lístkov (29 %) a pohodlnejšia jazda autom (28 %).

ZSSK preto plánuje zamerať najbližšie kroky na zvýšenie presnosti, lepšiu koordináciu vlakových obehov a rýchlejšie riešenie meškaní.

Cena lístka a verejná služba

Generálny riaditeľ pripomína, že v cene lístka nie je len samotná preprava. Zahŕňa vozidlá, údržbu, energiu, prácu zamestnancov, čistenie, informačné služby aj prevádzku digitálnych kanálov.

Tarify sa určujú v spolupráci s Ministerstvom dopravy SR, pretože železničná doprava je súčasťou verejnej služby.

SpäťStrana 2/3Ďalej
Best Wallet PCtxb
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.