Slováci stavili na istotu. Toto sú značky, na ktorých jazdia najradšej

  • Analytici predpokladajú, že tento trend môže súvisieť s celkovou ekonomickou situáciou.
  • V segmente malých úžitkových vozidiel dominuje trojica značiek.
  • Na vrchole rebríčka popularity sa však stále pevne drží česká Škoda.
Novinky Slováci stavili na istotu
Slováci stavili na istotu. Zdroj: Shutterstock.com/Halfpoint, Gorodenkoff
BitmarketsFreedum fighter mobil

Pozitívnejší trend sa prejavil v kategórii N3, kde 245 nových registrácií znamená 30-percentný nárast oproti vlaňajšku. Naopak, najväčší prepad zaznamenal segment autobusov. Kategórie M2 a M3 sa museli uspokojiť len so šiestimi novými registráciami, čo predstavuje dramatický pokles o vyše 93 percent.

Tieto čísla naznačujú významné zmeny v slovenskej automobilovej krajine. Zatiaľ čo osobné vozidlá tradičných značiek si udržiavajú relatívne stabilnú pozíciu, výrazné výkyvy v segmentoch úžitkových vozidiel a autobusov môžu signalizovať hlbšie štrukturálne zmeny v dopytovaných kategóriách vozidiel.

Analytici predpokladajú, že tento trend môže súvisieť s celkovou ekonomickou situáciou a zmenami v investičných stratégiách firiem a dopravcov. Napriek tomu zostáva slovenský automobilový trh jedným z najdynamickejších v stredoeurópskom regióne.

Záujem o ojazdené vozidlá je veľký

SpäťStrana 2/3Ďalej
txbtxb
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.