Slováci stavili na istotu. Toto sú značky, na ktorých jazdia najradšej

  • Analytici predpokladajú, že tento trend môže súvisieť s celkovou ekonomickou situáciou.
  • V segmente malých úžitkových vozidiel dominuje trojica značiek.
  • Na vrchole rebríčka popularity sa však stále pevne drží česká Škoda.
Novinky Slováci stavili na istotu
Slováci stavili na istotu. Zdroj: Shutterstock.com/Halfpoint, Gorodenkoff
Wallstreetpepe PC banerAnycoin mobil banner

Slovenský automobilový trh prešiel v septembri 2024 významným vývojom. Napriek pozícii automobilovej veľmoci zaznamenávame pokles v predaji nových vozidiel, vyplýva z najnovších dát Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR.

Hoci je Slovensko známe svojou robustnou automobilovou výrobou a konkurencieschopnou pracovnou silou, dopyt po nových vozidlách sa znížil, uvádza portál Aktuality.sk.

Registrácie klesli

Celkové registrácie nových vozidiel klesli o takmer 5 percent v medziročnom porovnaní, keď sa v septembri zaregistrovalo 6 521 nových automobilov. Ešte výraznejší prepad zaznamenal segment úžitkových vozidiel triedy N1, kde 31-percentný pokles znamenal len 536 nových registrácií oproti vlaňajším 777.

Na vrchole rebríčka popularity sa však stále pevne drží česká Škoda s dominantným podielom 21,06 percenta na trhu. „Je to dôkaz, že slovenskí zákazníci naďalej dôverujú overenej kvalite a blízkosti značky,” konštatujú analytici. Druhé miesto si prekvapivo zabezpečila Kia s podielom 10,66 percenta, čím predbehla tradične silnú Toyotu.

V segmente malých úžitkových vozidiel dominuje táto trojica značiek. Renault si udržal vedúcu pozíciu s 16,60-percentným podielom, nasledovaný značne posilneným Fordom s 15,86 percentami. Trojicu uzatvára Citroën s 11,57-percentným zastúpením na trhu.

Dramatický vývoj zaznamenala kategória nákladných vozidiel. V segmente do 12 ton jednoznačne kraľuje Iveco so 77-percentným podielom, zatiaľ čo zvyšnú časť trhu obsadil Man. Kategória N2 zažila výrazný prepad – len 13 nových registrácií predstavuje 52-percentné zníženie oproti minulému roku.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Pozitívnejšie čísla

Späť
Strana 1/3Ďalej
Catslap PC banerBest Wallet mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.