- Diskontné reťazce na Slovensku dosahujú rekordné tržby.
- Slováci sa vrhajú na lacný tovar.
- Pribudnú u nás ďalšie dve nové diskontné siete.
Diskontné reťazce pobláznili Slovákov. Líder trhu dosiahol v minulom roku tržby, ktoré sa blížili k 150 miliónom eur. Nezaostávajú ani ostatní veľkí hráči, pričom na Slovensku čoskoro pribudnú nové značky s podobnou ponukou tovaru. Na tému upozornil portál Živé.
Lacné diskontné reťazce ako Pepco, Tedi, Kik či nový hráč Action sú pre Slovákov to pravé orechové. Prinášajú veľmi široký sortiment tovaru za lákavo nízke ceny. Diskontným sieťam sa posledné roky na Slovensku mimoriadne darí a ich tržby neustále stúpajú.
Diskontné reťazce dosahujú rekordné tržby
Pepco má u nás vyše 150 predajní, ktoré sa nachádzajú vo všetkých kútoch krajiny. Obchody tohto reťazca nájdeme vo veľkých nákupných centrách, ale aj uprostred námestí miest.
Podľa informácií, ktoré uvádza Finstat, tržby reťazca za posledné roky poriadne narástli a v roku 2023 dosiahli výšku 146 miliónov eur. Zisk Pepca bol na úrovni 14,25 miliónov eur.
Pepco sa vlani stalo najziskovejším nepotravinovým reťazcom na Slovensku. Pre porovnanie uvedieme, že potravinové reťazce ako Kaufland, Lidl či Tesco dosiahli v roku 2023 tržby, ktoré sa blížili k dvom miliardám eur, pričom Lidl ako jediný túto hranicu aj prekonal.
Na Slovensku sa nedarí len Pepcu, ale aj jeho najbližším konkurentom. Sieť Tedi v roku 2023 dosiahla 10 miliónový zisk pri tržbách vo výške 77,5 miliónov eur. Kik zvýšil svoje tržby za uplynulé dva roky o polovicu, na úroveň 69 miliónov eur a zisk predstavoval 5 miliónov eur.
V roku 2023 vstúpil na slovenský trh nový diskontný predajca Action, ktorý okamžite spustil masívnu expanziu. Hneď v prvom roku reťazec dosiahol tržby v hodnote 26,58 miliónov eur, z čoho vygeneroval viac než 300-tisícový zisk.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Slováci vyhľadávajú lacný tovar
Model diskontného predaja je populárny najmä vďaka súčasným ekonomickým podmienkam na Slovensku. Zákazníci sa často orientujú na cenu produktov a lacné reťazce im prinášajú mimoriadne pestrý sortiment tovaru.
V budúcom roku čaká Slovákov vyššia sadzba dane z pridanej hodnoty, čo zákazníkov prinúti viac vyhľadávať lacnejšie alternatívy produktov. Z toho by mohli práve diskontné reťazce vyťažiť.
Slováci sa môžu tešiť aj na nové diskontné siete. Pribudne u nás reťazec Dealz, ktorý rovnako ako Pepco, patrí pod spoločnosť Pepco Group, a nemecká sieť Woolworth, ktorá plánuje v našom regióne otvoriť množstvo nových obchodov.