- V roku 2024 čaká slovenský maloobchod zmena, akú sme nezažili dve dekády.
- Svoje supermarkety u nás otvorí nový reťazec Biedronka.
- Vody konkurenčného prostredia nový predajca rozvíri nízkymi cenami.
Potravinový reťazec Biedronka ešte v októbri ohlásil, že v závere roka 2024 otvorí svoje prvé predajne na Slovensku. Vysoké ceny potravín sú u nás v posledných rokoch hlavnou témou. Preto mnohí Slováci s nadšením vítajú príchod novej potravinovej siete, ktorá je známa super nízkymi cenami.
Domáce reťazce však čaká obrovská výzva, Biedronka ich môže cenami doslova prevalcovať. Podľa aktuálnych informácií chcú Poliaci expandovať v populárnom nákupnom centre.
Slovenský trh čaká veľká zmena
Biedronka patrí pod portugalskú značku Jeronimo Martins. V Poľsku dominuje maloobchodnému trhu so svojimi troma tisícami predajní. Jej príchod na Slovensko bude pre náš trh znamenať najzásadnejšiu zmenu za posledných 20 rokov.
„Slovenský maloobchodný trh už niekoľko rokov nezažil príchod hráča s ambíciou v strednodobom horizonte otvoriť trojciferný počet prevádzok,” uviedol pred časom pre Hospodárske noviny šéf Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.
Biedronka na Slovensko prinesie lákavé ceny
Poľská značka je známa svojou ponukou tovarov s nízkymi cenami. Biedronka zákazníkov láka najmä špeciálnymi ponukami 1+1 zadarmo. Obchodné reťazce na Slovensku budú musieť o svojich zákazníkov poriadne zabojovať, aby si čo najviac udržali svoje postavenie na trhu. Zľavy, ktoré doposiaľ ponúkali Slovákom oni, sa poľskému tigrovi nevyrovnajú.
Z konkurenčnej vojny vzíde ako víťaz zaiste zákazník. Vysoké ceny potravín budú musieť predajcovia znižovať kvôli zásadným zmenám v konkurenčnom prostredí na slovenskom trhu.
Portál Index informoval o tom, že Biedronka si už v lete roku 2023 dala na Slovensku zaregistrovať niekoľko ochranných známok na Úrade priemyselného vlastníctva. Ide o značky alkoholických nápojov, zmrzliny a mrazených jogurtov, čokolády, mäsa, syrov, zeleniny, kávy, čaju aj mliečnych výrobkov.
Takýto široký sortiment budú na pultoch nového obchodného reťazca zaberať značky produktov, ktoré predajca ponúka aj u našich severných susedov za mimoriadne výhodné ceny. Navyše si Biedronka nechala zaregistrovať aj značku SK špeciality. V jej obchodoch teda nájdeme aj domáce slovenské výrobky.
Obchodné reťazce sa na Biedronku už pripravujú
Otázne je, akým spôsobom Biedronka vstúpi na náš trh. Či to vezme útokom a otvorí naraz desiatky predajní, alebo sa bude rozširovať pomalším tempom.
Aktuálne priniesli Hospodárske noviny informácie o tom, že Biedronka je vo fáze jednania so spoločnosťou Cushman & Wakefield. Tá prevádzkuje komplex, ktorého súčasťou je bratislavské nákupne centrum Vivo. Rovnako aj v Poľsku má Biedronka svoju predajňu v tamojšom Vive.
Etablované domáce supermarkety sa na príchod nového hráča už niekoľko mesiacov pripravujú a masívne expandujú.
Reťazce otvárajú ďalšie predajne a novinkou je, že sa už hrnú aj do miest, o ktoré doposiaľ nemali záujem. Ide o mále mestečká či dokonca väčšie obce. Doteraz sa koncentrovali prevažne vo väčších mestách, prípadne vo vysoko frekventovaných oblastiach.
„Teší nás, že otvorením ďalších dvoch predajní v novembri bude mať Tesco na Slovensku už 163 miest na pohodlný nákup pre našich zákazníkov. Naším záväzkom je zákazníkom dlhodobo prinášať kvalitné produkty za dostupné ceny v čo najviac lokalitách po celom Slovensku,” povedal v novembri Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku pri otvorení novej predajne.
Prečítajte si aj: Krádeže v obchodoch nabrali gigantické rozmery. Vláda chce razantne zakročiť