Biedronka chce prevalcovať domáce obchodné reťazce. Poškuľuje po lukratívnej lokalite

  • V roku 2024 čaká slovenský maloobchod zmena, akú sme nezažili dve dekády.
  • Svoje supermarkety u nás otvorí nový reťazec Biedronka.
  • Vody konkurenčného prostredia nový predajca rozvíri nízkymi cenami.
Novinky Biedronka už pripravuje expanziu na Slovensku
Biedronka už pripravuje expanziu na Slovensku. Zdroj: shutterstock.com/Tomasz Warszewski
BitmarketsKvakomat mobil

Potravinový reťazec Biedronka ešte v októbri ohlásil, že v závere roka 2024 otvorí svoje prvé predajne na Slovensku. Vysoké ceny potravín sú u nás v posledných rokoch hlavnou témou. Preto mnohí Slováci s nadšením vítajú príchod novej potravinovej siete, ktorá je známa super nízkymi cenami.

Domáce reťazce však čaká obrovská výzva, Biedronka ich môže cenami doslova prevalcovať. Podľa aktuálnych informácií chcú Poliaci expandovať v populárnom nákupnom centre.

Slovenský trh čaká veľká zmena

Biedronka patrí pod portugalskú značku Jeronimo Martins. V Poľsku dominuje maloobchodnému trhu so svojimi troma tisícami predajní. Jej príchod na Slovensko bude pre náš trh znamenať najzásadnejšiu zmenu za posledných 20 rokov.

„Slovenský maloobchodný trh už niekoľko rokov nezažil príchod hráča s ambíciou v strednodobom horizonte otvoriť trojciferný počet prevádzok,” uviedol pred časom pre Hospodárske noviny šéf Slovenského združenia pre značkové výrobky Ľubomír Tuchscher.

Biedronka na Slovensko prinesie lákavé ceny

Poľská značka je známa svojou ponukou tovarov s nízkymi cenami. Biedronka zákazníkov láka najmä špeciálnymi ponukami 1+1 zadarmo. Obchodné reťazce na Slovensku budú musieť o svojich zákazníkov poriadne zabojovať, aby si čo najviac udržali svoje postavenie na trhu. Zľavy, ktoré doposiaľ ponúkali Slovákom oni, sa poľskému tigrovi nevyrovnajú.

Z konkurenčnej vojny vzíde ako víťaz zaiste zákazník. Vysoké ceny potravín budú musieť predajcovia znižovať kvôli zásadným zmenám v konkurenčnom prostredí na slovenskom trhu.

Portál Index informoval o tom, že Biedronka si už v lete roku 2023 dala na Slovensku zaregistrovať niekoľko ochranných známok na Úrade priemyselného vlastníctva. Ide o značky alkoholických nápojov, zmrzliny a mrazených jogurtov, čokolády, mäsa, syrov, zeleniny, kávy, čaju aj mliečnych výrobkov.

Takýto široký sortiment budú na pultoch nového obchodného reťazca zaberať značky produktov, ktoré predajca ponúka aj u našich severných susedov za mimoriadne výhodné ceny. Navyše si Biedronka nechala zaregistrovať aj značku SK špeciality. V jej obchodoch teda nájdeme aj domáce slovenské výrobky.

Obchodné reťazce sa na Biedronku už pripravujú

Otázne je, akým spôsobom Biedronka vstúpi na náš trh. Či to vezme útokom a otvorí naraz desiatky predajní, alebo sa bude rozširovať pomalším tempom.

Aktuálne priniesli Hospodárske noviny informácie o tom, že Biedronka je vo fáze jednania so spoločnosťou Cushman & Wakefield. Tá prevádzkuje komplex, ktorého súčasťou je bratislavské nákupne centrum Vivo. Rovnako aj v Poľsku má Biedronka svoju predajňu v tamojšom Vive.

Etablované domáce supermarkety sa na príchod nového hráča už niekoľko mesiacov pripravujúmasívne expandujú.

Reťazce otvárajú ďalšie predajne a novinkou je, že sa už hrnú aj do miest, o ktoré doposiaľ nemali záujem. Ide o mále mestečká či dokonca väčšie obce. Doteraz sa koncentrovali prevažne vo väčších mestách, prípadne vo vysoko frekventovaných oblastiach.

„Teší nás, že otvorením ďalších dvoch predajní v novembri bude mať Tesco na Slovensku už 163 miest na pohodlný nákup pre našich zákazníkov. Naším záväzkom je zákazníkom dlhodobo prinášať kvalitné produkty za dostupné ceny v čo najviac lokalitách po celom Slovensku,” povedal v novembri Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku pri otvorení novej predajne.

Prečítajte si aj: Krádeže v obchodoch nabrali gigantické rozmery. Vláda chce razantne zakročiť

Best Wallet PCCoinfactory mobil baner
Autor:
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

Slovenská sporiteľňa vydala dôležité varovanie: Hrozí, že jej klienti prídu o peniaze

2

Slovensko zasiahla vlna nezamestnanosti: Katastrofa nás ešte len čaká

3

Slovensko kolabuje: 5 desivých signálov, že ekonomika sa rúti do krízy

4

Národná banka Slovenska bije na poplach. Slováci majú obrovský problém

5

Robert Kiyosaki: Čaká nás finančné peklo ako v 30. rokoch

PR články

eToro mení pravidlá hry: Prichádza 24/5 obchodovanie a tokenizované akcie

PR články  | 2. augusta 2025

PR článok spoločnosti eToro. eToro pokračuje vo svojom dlhodobom záväzku smerom k tokenizovanej budúcnosti a oznámilo niekoľko významných inovácií, ktoré zásadne menia spôsob, akým investori pristupujú k tradičným finančným nástrojom.

eToro prichádza z prelomovou novinkou

Bitcoin údajne smeruje na 150 000 dolárov, no majú ho prekonať tieto kryptomeny

PR články  | 30. júla 2025

PR článok Remittix. Predikcia ceny Bitcoinu je pozitívna. Po tom, čo sa pohyboval medzi 106 000 až 108 000 dolárov, analytici teraz predpokladajú ako ďalší míľnik hodnotu 150 000 dolárov.

Bitcoin údajne smeruje na 150 000 dolárov

Získajte 100 dolárov zadarmo a začnite obchodovať s kryptomenami

PR články  | 29. júla 2025 Horúca novinka

PR článok spoločnosti BITmarkets. BITmarkets prichádza s výnimočnou ponukou pre všetkých, ktorí chcú začať obchodovať s kryptomenami, no nechcú riskovať vlastné peniaze.

Obchodujte kryptomeny na BITmarkets s bonusom 100 dolárov
Horúca novinka