- Známy slovenský influencer vyvolal rozruch správami o tom, že ho vykradli.
- Slovákom mu ho bolo ľúto a snažili sa mu pomôcť.
- Neskôr vyšlo najavo, že všetko je celkom inak.
Minulý týždeň zaplavili internet správy o tom, že známeho slovenského influencera vykradli. Jeho fanúšikovia sa okamžite zmobilizovali. Šírili v online priestore video záznam, na ktorom je vidieť údajného zlodeja. Mnohí mu aj ponúkali pomoc. Na druhý deň však vyšlo najavo, že influencer klamal. O téme informovali Hospodárske noviny.
Zlodej vykradol prevádzku známeho influencera
Filip Jovanovič, ktorý je Instagrame známy pod prezývkou Jovinečko, je populárny slovenský infuencer. Na Instagrame ho sleduje viac než 330-tisíc ľudí. Počas uplynulého víkendu Jovinečko svojim sledovateľom oznámil, že niekto vykradol jeho prevádzku. Zlodej mu vraj ukradol okrem hotovosti a iPadu aj gril a palacinkovač.
Jeho fanúšikovia sa dali do pozoru a snažili sa mu pomôcť páchateľa vypátrať. Situácia nenechala chladným ani Štefana Farkaša, zakladateľa občianskeho združenia HAKA, ktoré na Slovensku bojuje proti podvodom, ako informoval Bratislavak.
Štefan Farkaš, rovnako aj ako množstvo ďalších ľudí, prosili vo svojich príspevkoch o pomoc s nájdením zlodeja, ktorý údajne Jovinečka vykradol.
Za poplašným videom stála poisťovňa Kooperativa
Na druhý deň však slovenský influencer zverejnil video, v ktorom sa priznal, že k žiadnej krádeži v skutočnosti nedošlo. Chcel len upútať pozornosť na marketingovú kampaň, ktorú robil pre poisťovňu Kooperativa.
Viem, že toto bola trošku väčšia „sranda”, ako ste u mňa zvyknutí. Táto kampaň by nemala zmysel, keby som vám spravil moje klasické reelsko. Teda na mňa za mlada by nemala.
Mnohí fanúšikovia Jovinečka sa po tomto odhalení cítili oklamaní, keďže im bolo po krádeži infuencera úprimne ľúto a chceli mu zo všetkých síl pomôcť. Za tento výstrelok si vyslúžil vlnu kritiky.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Poisťovňa Kooperativa bola, naopak, s extravagantnou online kampaňou veľmi spokojná.
Sme poisťovňa, a súčasťou našej práce je preto aj upozorňovať spoločnosť na riziká, ktoré život prináša. Spojili sme sa so známym influencerom -podnikateľom, ktorý nám pomohol význam poistenia pre podnikateľov komunikovať tak, ako najlepšie vie, jeho typickou satirou.
Či takáto netypická marketingová stratégia influencerovi uškodí, je otázne, avšak v prípade veľkej finančnej inštitúcie môže byť klamstvo o krádeži nešťastnou reklamnou voľbou.
Na vlnu kritiky ľudí, ktorí sa cítili videom oklamaní, poisťovňa reagovala slovami:
Mrzí nás to, nebolo to naším zámerom. Všetky emócie, ktoré tento príbeh vyvolal, plne rešpektujeme. Do 48 hodín sme oficiálne odhalili našu spoluprácu a vysvetlili, že žiadna škoda u obľúbeného influencera našťastie nenastala, nikomu sa nič nestalo, do pátrania neboli zapojené žiadne oficiálne zložky.