Slováci sa cítia oklamaní. Poisťovňa na nich skúsila čudný trik

  • Známy slovenský influencer vyvolal rozruch správami o tom, že ho vykradli.
  • Slovákom mu ho bolo ľúto a snažili sa mu pomôcť.
  • Neskôr vyšlo najavo, že všetko je celkom inak.
Novinky Poisťovňa Kooperativa použila zvláštnu reklamnú kampaň
Poisťovňa Kooperativa použila zvláštnu reklamnú kampaň. Zdroj: shutterstock.com/Roman Samborskyi
BitmarketsBitmarkets

Minulý týždeň zaplavili internet správy o tom, že známeho slovenského influencera vykradli. Jeho fanúšikovia sa okamžite zmobilizovali. Šírili v online priestore video záznam, na ktorom je vidieť údajného zlodeja. Mnohí mu aj ponúkali pomoc. Na druhý deň však vyšlo najavo, že influencer klamal. O téme informovali Hospodárske noviny.

Zlodej vykradol prevádzku známeho influencera

Filip Jovanovič, ktorý je Instagrame známy pod prezývkou Jovinečko, je populárny slovenský infuencer. Na Instagrame ho sleduje viac než 330-tisíc ľudí. Počas uplynulého víkendu Jovinečko svojim sledovateľom oznámil, že niekto vykradol jeho prevádzku. Zlodej mu vraj ukradol okrem hotovosti a iPadu aj gril a palacinkovač.

Jeho fanúšikovia sa dali do pozoru a snažili sa mu pomôcť páchateľa vypátrať. Situácia nenechala chladným ani Štefana Farkaša, zakladateľa občianskeho združenia HAKA, ktoré na Slovensku bojuje proti podvodom, ako informoval Bratislavak.

Slováci hľadali zlodeja

Štefan Farkaš, rovnako aj ako množstvo ďalších ľudí, prosili vo svojich príspevkoch o pomoc s nájdením zlodeja, ktorý údajne Jovinečka vykradol.

Za poplašným videom stála poisťovňa Kooperativa

Na druhý deň však slovenský influencer zverejnil video, v ktorom sa priznal, že k žiadnej krádeži v skutočnosti nedošlo. Chcel len upútať pozornosť na marketingovú kampaň, ktorú robil pre poisťovňu Kooperativa.

Viem, že toto bola trošku väčšia „sranda”, ako ste u mňa zvyknutí. Táto kampaň by nemala zmysel, keby som vám spravil moje klasické reelsko. Teda na mňa za mlada by nemala.

Mnohí fanúšikovia Jovinečka sa po tomto odhalení cítili oklamaní, keďže im bolo po krádeži infuencera úprimne ľúto a chceli mu zo všetkých síl pomôcť. Za tento výstrelok si vyslúžil vlnu kritiky.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Poisťovňa Kooperativa bola, naopak, s extravagantnou online kampaňou veľmi spokojná.

Sme poisťovňa, a súčasťou našej práce je preto aj upozorňovať spoločnosť na riziká, ktoré život prináša. Spojili sme sa so známym influencerom -podnikateľom, ktorý nám pomohol význam poistenia pre podnikateľov komunikovať tak, ako najlepšie vie, jeho typickou satirou.

Či takáto netypická marketingová stratégia influencerovi uškodí, je otázne, avšak v prípade veľkej finančnej inštitúcie môže byť klamstvo o krádeži nešťastnou reklamnou voľbou.

Na vlnu kritiky ľudí, ktorí sa cítili videom oklamaní, poisťovňa reagovala slovami:

Mrzí nás to, nebolo to naším zámerom. Všetky emócie, ktoré tento príbeh vyvolal, plne rešpektujeme. Do 48 hodín sme oficiálne odhalili našu spoluprácu a vysvetlili, že žiadna škoda u obľúbeného influencera našťastie nenastala, nikomu sa nič nestalo, do pátrania neboli zapojené žiadne oficiálne zložky.

Freedum fighters PCOkazio mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.