Slováci sa búria proti viečkam pripevneným k fľaši. Výnimku má jediný nápoj

  • Toto opatrenie by malo predstavovať prínos pre prírodu.
  • V prírode sa totiž skutočne nachádza obrovské množstvo plastových vrchnákov.
Off topic Slováci sa búria proti novým viečkam na fľašiach
Slováci sa búria proti novým viečkam na fľašiach. Zdroj: Shutterstock.com/Oporty786, Krakenimages.com
BITmarkets BITmarkets

Jeden nápoj má výnimku

Aj im záleží na tom, aby obaly, vrátane viečok, boli zrecyklované a neskončili na skládke. Týmto krokom sa tá šanca opäť o niečo zvýši. Viečka sú v rámci recyklácie tiež hodnotným materiálom. Využívajú sa napr. na výrobu inštalatérskych trubiek, paliet, kontajnerov, krabíc a ďalších produktov,” uviedla Kretter.

Vysvetlila tiež, že pri zavedení neodnímateľných viečok na fľašiach bude na Slovensku urobená výnimka pre mlieko. Napriek tomu, že európske nariadenie vo všeobecnosti upravuje nápojové obaly, teda plastové a kompozitné obaly na tekutiny, slovenská legislatíva zahrnuje výnimku pre mliečne obaly.

V rámci tejto legislatívy totiž mlieko nie je považované za nápoj, ale skôr za potravinu, hoci sa konzumuje ako tekutina.

Výrobcom mlieka a mliečnych výrobkov odporučila, aby taktiež zvážili pripevnenie viečka k fľaši, čím by predišli možným problémom na jednotnom európskom trhu.

Coca-Cola viečka predstavila ešte v roku 2023

Coca-Cola, najväčšia svetová nápojárska spoločnosť, implementovala neodnímateľné uzávery na všetkých svojich nápojoch v Česku a na Slovensku už v roku 2023. Pod značkou Navždy spolu uviedla novinku, ktorá zabezpečuje, že viečko je trvalo spojené s fľašou a zlepšuje možnosti recyklácie.

Náš inovatívny nový dizajn znamená, že uzáver zostáva po otvorení pevne spojený s fľašou, čím sa znižuje možnosť jeho vyhodenia a zároveň poskytuje našim zákazníkom zážitok, na ktorý sú zvyknutí. Zmena v podobe neodnímateľných viečok sa týka celého portfólia nápojov Coca‑Cola v plastových fľašiach. Spoločnosť Coca‑Cola je tak prvou nápojovou firmou v Česku a na Slovensku, ktorá zavádza túto novinku na kompletné portfólio nápojov,” uviedla vtedy Martina Lovětínská, marketingová riaditeľka Coca‑Cola HBC Česko a Slovensko.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
0 Dní
0 Hodin
0 Minút
0 Sekúnd
Zdroj: webnoviny.skTAGY:
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.