Slováci odhalili, čo ich v bankách najviac hnevá. Poplatky to nie sú

  • Väčšina Slovákov očakáva od bánk profesionálny a osobný prístup.
  • Viac ako polovica ľudí je ochotná zaplatiť za lepší servis.
  • Len malá časť klientov by vymenila kvalitu za nižšiu cenu.
Ekonomika Slováci odhalili, čo ich v bankách najviac hnevá
Slováci odhalili, čo ich v bankách najviac hnevá. Zdroj: shutterstock.com/DukiPh, Anton_AV
Bybit PC banerInvestuj do ťažby mobil

Banky musia na Slovensku bojovať nielen o klientov, ale aj o ich dôveru. Slováci a Slovenky kladú na zákaznícky servis v bankovníctve najvyššie nároky spomedzi všetkých odvetví ekonomiky. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu, ktorý si pri príležitosti Dňa zákazníckej skúsenosti dala vypracovať 365.bank.

61 % opýtaných očakáva od svojej banky profesionálny prístup, odborných zamestnancov a príjemné prostredie. V žiadnom inom sektore nie je kvalita služieb taká rozhodujúca. V zdravotníctve ju považuje za kľúčovú 53 % ľudí a v reštauráciách len 22 %. Bankovníctvo teda stojí na špici rebríčka, kde zákaznícka skúsenosť často rozhoduje viac ako samotný produkt.

Ochota priplatiť si

Zaujímavé je, že viac ako polovica respondentov (57 %) je ochotná priplatiť si za lepšie služby. Najvýraznejšie to platí pre mladých ľudí do 26 rokov, ktorí vnímajú kvalitu a ochotu personálu ako prirodzenú súčasť modernej banky.

Pozitívna skúsenosť rozhoduje o tom, či klient banku odporučí ďalej. Výsledky prieskumu potvrdzujú, že investovať do zlepšovania servisu má zmysel,” hovorí Andrea Vlčeková, Head of CX v 365.bank.

Slováci patria k ľuďom, ktorí o svojich skúsenostiach s bankami radi hovoria. Až 64 % z nich sa o skúsenosť podelilo s inými. Z tohto počtu 43 % banku odporúčalo a 21 % ju naopak odhováralo na základe zlej skúsenosti. Polovica opýtaných si pred výberom banky zisťuje, ako ju hodnotia známi alebo recenzie na internete. Len malá časť ľudí (14 %) si informácie neoveruje vôbec.

Pozrite si naše video z YouTube kanála YouTube Kryptomagazin SK

98 %

Nechajte peniaze pracovať za vás.

Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 75 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Cena nie je všetko

Hoci Slováci sledujú poplatky a úroky, kvalitu služieb uprednostňuje až 22 % opýtaných. Len 14 % by bolo ochotných tolerovať nižšiu kvalitu výmenou za nižšiu cenu. To je v porovnaní s inými odvetviami výrazne menej.

Zaujímavé rozdiely sa objavili medzi pohlaviami. Muži sú ochotnejší zľaviť z kvality než ženy. V bankovníctve by tak urobilo 18 % mužov, no len 10 % žien. Kým muži sa často rozhodujú podľa značky (25 %), ženy viac ocenia možnosť osobne si službu vyskúšať (42 %).

Banky a poplatky za účty

Banky a poplatky za účty. Zdroj: ChatGPT

Prebieha zaujímavá súťaž s Fumbi, kde môžete vyhrať 1 200 eur rozdelených ako 100 eur každý mesiac po celý rok. Jednoduchá účasť cez registráciu, prvý vklad a zadanie kódu KRYPTONAROK – odkaz nájdete tu.

Inde Slováci šetria viac

Pri bežných nákupoch sa situácia obracia. Takmer polovica Slovákov (47 %) volí lacnejšie potraviny aj za cenu nižšej kvality, pri oblečení dokonca 54 %. Pri reštauráciách vzrástol podiel tých, ktorí si vyberajú podľa ceny, z 10 % na takmer 17 %.

Banky však zostávajú výnimkou. Klienti tu očakávajú dôveru, odbornosť a férový prístup. Slabší servis ich odradí rýchlejšie ako vyššie poplatky. A kvalitný prístup sa im podľa prieskumu zdá ako najlepšia investícia – nielen pre banku, ale aj pre klienta.

txbKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.