Slováci môžu očakávať, že supermarkety sa o zákazníkov pobijú

Novinky Slováci budú sledovať boj o zákazníka
Slováci budú sledovať boj o zákazníka. Zdroj: shutterstock.com/Grabowski Foto/inimma/vfhnb12
BitmarketsBitmarkets

Slováci minú na potraviny až pätinu svojich príjmov. Spolu s vysokými nákladmi na bývanie sa im v peňaženke zvýši len málo peňazí. V posledných mesiacoch sa preto stalo trendom v mnohých domácnostiach to, že hľadajú spôsoby, ako na potravinách čo najviac ušetriť. Situácia na trhu sa ale môže už čoskoro zmeniť. Na Slovensko prichádza lacný poľský reťazec Biedronka, ktorý k nám prinesie lacnejšie potraviny. Konkurenčné supermarkety tak budú musieť o svojich zákazníkov zabojovať.

Slováci majú drahé potraviny, reťazcom zisky rastú

V našom nedávnom článku sme vás informovali o tom, že Slováci nakupujú najdrahšie potraviny spomedzi krajín V4. Ich ceny stúpli od roku 2019 až o 56 %. Slovenské domácnosti musia kvôli potravinovej inflácií hľadať možnosti, ako pri každodenných nákupoch čo najviac ušetriť.

Obchodným reťazcom sa na Slovensku mimoriadne darí aj napriek extrémnemu nárastu cenovej hladiny. Jednotka slovenského trhu Lidl dosiahol v minulom roku tržby vo výške 1,89 miliardy eur. Pričom jeho zisk medziročne stúpol o 11 miliónov eur na hodnotu 159 miliónov, o čom sme vás už informovali.

Binance
97%

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Poľský reťazec zmení slovenský trh

Konkurenčný boj o zákazníka môže na Slovensku spustiť nový významný hráč na trhu, ktorým je poľská Biedronka. Tá pred niekoľkými dňami oznámila, že svoje prvé prevádzky u nás otvorí už v závere budúceho roka.

Portál Aktuality informoval o tom, že obchodné reťazce sa na príchod nového konkurenta už pripravujú a v najbližších mesiacoch chcú na Slovensku otvárať nové predajne a to aj v lokalitách, o ktoré doposiaľ nemali záujem.

Tesco momentálne hľadá nové priestory pre svoje prevádzky a to nie len v mestách, ale aj vo veľkých obciach. Na svojej webovej stránke vyzýva Tesco zákazníkov, aby posielali svoje tipy na miesta, v ktorých by si vedeli predstaviť novú predajňu.

Podobnú stratégiu zvolil aj Lidl, ktorý chce taktiež v najbližšom období expandovať. Lidl má záujem o lokality v mestách s aspoň 5 000 obyvateľmi, prípadne s 15 000 obyvateľmi v spádovej oblasti.

Hovorkyňa spoločnosti Coop Jednota Jana Kuklová pre Kryptomagazín uviedla, že „vzhľadom na predpokladané tovarové portfólio s dominanciou poľských potravín, ktoré prináša poľská maloobchodná sieť Biedronka svojim zákazníkom veríme, že o nášho tradičného a lojálneho zákazníka nebudeme musieť bojovať. Naši verní zákazníci vyhľadávajú v domácej maloobchodnej sieti kvalitnú a overenú slovenskú produkciu, ktorú im prinášame po celom Slovensku vo viac ako 2 000 predajniach.”

Zároveň zdôraznila, že až 85 % produktov vlastných značiek v Coop Jednota pochádza od slovenských dodávateľov. A práve o tie majú zákazníci najväčší záujem.

Koľko prevádzok otvorí Biedronka zatiaľ ešte nie je známe. „Hovoríme o biznise, pri ktorom začíname od nuly, takže detailnejšie by sme sa vyjadrovať nechceli,” uviedla Ana Luisa Virginia z Biedronky.

Slováci sú v súčasnosti mimoriadne citliví na ceny, preto sa bude medzi supermarketmi bojovať o zákazníka prostredníctvom ponuky výhodných cien potravinového tovaru. Biedronka má vo svojej ponuke vysoký podiel poľských potravín, ktorým je cenou veľmi ťažké konkurovať. Avšak zákazníci, ktorí sa zameriavajú na kvalitu produktov sa pravdepodobne zlákať nedajú.

Obavy z príchodu lacného reťazca majú najmä slovenskí potravinári, ktorí už v súčasnosti nevedia konkurovať cenami privátnym značkám obchodných reťazcov.

„Príchod poľskej maloobchodnej siete Biedronka na slovenský trh bude v prvom rade predstavovať silný tlak na slovenskú potravinovú produkciu a jej konkurencieschopnosť. Ponuka obchodnej siete Biedronka môže byť vážnym ohrozením pre našich poľnohospodárov, farmárov či výrobcov kvalitných slovenských potravín,” dodala Kuklová.

Prečítajte si aj: Potravinári sa búria. Obchodné reťazce na Slovensku zneužívajú dominantné postavenie

Okazio PCtxb
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.

Najčítanejšie články

1

Vyberte si hotovosť. Najväčšia banka vypne bankomaty aj platobné karty

2

Trinásty dôchodok sa dramaticky zmení. Skupina seniorov príde o stovky eur

3

Pád východoslovenského giganta? Firma čelí konkurzu, zamestnanci hrozia štrajkom

4

Na slovenskom trhu sú dva nebezpečné výrobky. Ich používanie môže mať fatálne následky

5

Ďalšia automobilka avizuje veľké prepúšťanie. Jej autá zrazu takmer nikto nechce

PR články

Dosiahne Bitcoin hranicu 100-tisíc dolárov ešte do konca roka? Tu je odpoveď

Henrieta Balázsová  | 14. novembra 2024

Článok vznikol v spolupráci s XTB. V posledných týždňoch sa na kryptomenovom trhu zvyšuje optimizmus a investori sledujú, či Bitcoin a ďalšie digitálne meny môžu dosiahnuť nové cenové rekordy.

Dokáže Ethereum napodobniť raketový rast Bitcoinu? Odborníci majú odpoveď

Henrieta Balázsová  | 12. novembra 2024

V období, keď Bitcoin dosahuje svoje nové historické maximá a približuje sa k hranici 90 000 USD, vzniká mimoriadne zaujímavá situácia aj pre Ethereum.

Napodobní Ethereum rast Bitcoinu?