Slováci minú na potraviny až pätinu svojich príjmov. Spolu s vysokými nákladmi na bývanie sa im v peňaženke zvýši len málo peňazí. V posledných mesiacoch sa preto stalo trendom v mnohých domácnostiach to, že hľadajú spôsoby, ako na potravinách čo najviac ušetriť. Situácia na trhu sa ale môže už čoskoro zmeniť. Na Slovensko prichádza lacný poľský reťazec Biedronka, ktorý k nám prinesie lacnejšie potraviny. Konkurenčné supermarkety tak budú musieť o svojich zákazníkov zabojovať.
Slováci majú drahé potraviny, reťazcom zisky rastú
V našom nedávnom článku sme vás informovali o tom, že Slováci nakupujú najdrahšie potraviny spomedzi krajín V4. Ich ceny stúpli od roku 2019 až o 56 %. Slovenské domácnosti musia kvôli potravinovej inflácií hľadať možnosti, ako pri každodenných nákupoch čo najviac ušetriť.
Obchodným reťazcom sa na Slovensku mimoriadne darí aj napriek extrémnemu nárastu cenovej hladiny. Jednotka slovenského trhu Lidl dosiahol v minulom roku tržby vo výške 1,89 miliardy eur. Pričom jeho zisk medziročne stúpol o 11 miliónov eur na hodnotu 159 miliónov, o čom sme vás už informovali.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Poľský reťazec zmení slovenský trh
Konkurenčný boj o zákazníka môže na Slovensku spustiť nový významný hráč na trhu, ktorým je poľská Biedronka. Tá pred niekoľkými dňami oznámila, že svoje prvé prevádzky u nás otvorí už v závere budúceho roka.
Portál Aktuality informoval o tom, že obchodné reťazce sa na príchod nového konkurenta už pripravujú a v najbližších mesiacoch chcú na Slovensku otvárať nové predajne a to aj v lokalitách, o ktoré doposiaľ nemali záujem.
Tesco momentálne hľadá nové priestory pre svoje prevádzky a to nie len v mestách, ale aj vo veľkých obciach. Na svojej webovej stránke vyzýva Tesco zákazníkov, aby posielali svoje tipy na miesta, v ktorých by si vedeli predstaviť novú predajňu.
Podobnú stratégiu zvolil aj Lidl, ktorý chce taktiež v najbližšom období expandovať. Lidl má záujem o lokality v mestách s aspoň 5 000 obyvateľmi, prípadne s 15 000 obyvateľmi v spádovej oblasti.
Hovorkyňa spoločnosti Coop Jednota Jana Kuklová pre Kryptomagazín uviedla, že „vzhľadom na predpokladané tovarové portfólio s dominanciou poľských potravín, ktoré prináša poľská maloobchodná sieť Biedronka svojim zákazníkom veríme, že o nášho tradičného a lojálneho zákazníka nebudeme musieť bojovať. Naši verní zákazníci vyhľadávajú v domácej maloobchodnej sieti kvalitnú a overenú slovenskú produkciu, ktorú im prinášame po celom Slovensku vo viac ako 2 000 predajniach.”
Zároveň zdôraznila, že až 85 % produktov vlastných značiek v Coop Jednota pochádza od slovenských dodávateľov. A práve o tie majú zákazníci najväčší záujem.
Koľko prevádzok otvorí Biedronka zatiaľ ešte nie je známe. „Hovoríme o biznise, pri ktorom začíname od nuly, takže detailnejšie by sme sa vyjadrovať nechceli,” uviedla Ana Luisa Virginia z Biedronky.
Slováci sú v súčasnosti mimoriadne citliví na ceny, preto sa bude medzi supermarketmi bojovať o zákazníka prostredníctvom ponuky výhodných cien potravinového tovaru. Biedronka má vo svojej ponuke vysoký podiel poľských potravín, ktorým je cenou veľmi ťažké konkurovať. Avšak zákazníci, ktorí sa zameriavajú na kvalitu produktov sa pravdepodobne zlákať nedajú.
Obavy z príchodu lacného reťazca majú najmä slovenskí potravinári, ktorí už v súčasnosti nevedia konkurovať cenami privátnym značkám obchodných reťazcov.
„Príchod poľskej maloobchodnej siete Biedronka na slovenský trh bude v prvom rade predstavovať silný tlak na slovenskú potravinovú produkciu a jej konkurencieschopnosť. Ponuka obchodnej siete Biedronka môže byť vážnym ohrozením pre našich poľnohospodárov, farmárov či výrobcov kvalitných slovenských potravín,” dodala Kuklová.
Prečítajte si aj: Potravinári sa búria. Obchodné reťazce na Slovensku zneužívajú dominantné postavenie