- Podľa VšZP by obchodné ciele nemali prevládať nad zdravím ľudí.
- Ak ste sa obeťou takéhoto konania už stali, mali by ste urobiť tieto kroky.
Hoci poisťovňu je možné zmeniť až do konca septembra, poistenci Všeobecnej zdravotnej poisťovne môžu byť už teraz vystavení pokusom o nekalé praktiky pri prepoisťovaní. VšZP opäť zaznamenáva nárast počtu sťažností na podvodné správanie jednotlivcov a vyzýva klientov k opatrnosti a overovaniu informácií.
Finanční agenti v súčasnosti najčastejšie kontaktujú poistencov prostredníctvom emailov alebo osobne na sídliskách a vo vlakoch. Pri svojich praktikách šíria rôzne zavádzajúce informácie týkajúce sa poskytovania zdravotnej starostlivosti, finančnej situácie poisťovne a benefitného produktu Peňaženka zdravia.
VšZP vníma tiež prípady, keď dochádza k zavádzaniu pri podpise prihlášky. V tomto prípade sa poistencom tvrdí, že ide iba o anketu. Poistenci tak ani len netušia o tom, že podpisujú prihlášku. Poisťovňa eviduje aj prípady nátlaku, počas ktorých musia klienti podpísať prihlášku okamžite.
Podľa VšZP by obchodné ciele nemali prevládať nad zdravím ľudí. Ak teda uvažujete nad zmenou poisťovne, VšZP odporúča, aby ste si pravdivosť tvrdení overili. Urobiť tak môžete na klientskych pracoviskách VšZP, na call centre alebo prostredníctvom iných dostupných komunikačných kanálov poisťovne.
V prípade, že ste sa už stali obeťou takéhoto nekalého prepoisťovania alebo naň máte podozrenie, mali by ste sa obrátiť na Všeobecnú zdravotnú poisťovňu, kde vám pomôžu vziať prihlášku späť.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.