Skontrolujte si svoj účet. Klientom slovenskej banky zmizli z účtu tisíce eur

  • Klientke Prima banky strhli za každý výber dvojnásobnú sumu peňazí.
  • Podobný problém nahlásilo viacero klientov banky.
  • Banka vrátila všetky neoprávnene strhnuté peniaze do konca týždňa.
Ekonomika Skontrolujte si svoj účet
Skontrolujte si svoj účet. Zdroj: shutterstock.com/fizkes, Semenaka_Maria
Coinfactory PC banerKvakomat mobil

Slovenska prežila minulý týždeň veľmi nepríjemné prekvapenie. Po bežnom výbere hotovosti z bankomatu Prima banky zistila závažnú chybu. V utorok postupne vybrala 500, 500 a 200 eur, no banka jej z účtu stiahla každú sumu dvakrát.

Ako informuje portál Topky.sk, namiesto 1 200 eur tak prišla o celých 2 400 eur, čo jej účet okamžite poslalo do záporných hodnôt.

Do mínusu nie svojou chybou

„Skoro som odpadla, keď som videla zostatok na účte. Všetky tri výbery mi banka zaúčtovala dvojmo. Takto som sa dostala do mínusu bez vlastného zavinenia,” povedala rozrušená žena pre redakciu Topky.

 

Ihneď po zistení nezrovnalosti zavolala na infolinku Prima banky. Odpoveď ju prekvapila.

„Operátorka mi oznámila, že podobný problém nahlásilo viacero klientov. Potvrdila, že o situácii vedia a intenzívne pracujú na náprave. Sľúbila mi, že všetky nesprávne strhnuté peniaze mi vrátia,” opísala priebeh telefonátu.

Banka skutočne konala rýchlo a do konca týždňa, presnejšie do štvrtka večer, vrátila klientke všetky neoprávnene strhnuté prostriedky. Napriek rýchlemu riešeniu incident vyvoláva vážne otázky o bezpečnosti bankových systémov a spoľahlivosti finančných operácií.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Banka sa zatiaľ k situácii nevyjadrila

Prima banka sa zatiaľ k situácii nevyjadrila. Príčina celej nepríjemnej situácie tak zatiaľ ostáva nejasná, čo platí aj v prípade počtu postihnutých kleintoc.

Tento prípad jasne ukazuje, prečo by si každý klient mal pravidelne kontrolovať svoj účet. Akékoľvek podozrivé transakcie treba okamžite nahlásiť banke. Finančné inštitúcie majú povinnosť chrániť peniaze svojich klientov a riešiť všetky technické problémy bez zbytočného odkladu.

txbCoinfactory mobil baner
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.