- Klientke Prima banky strhli za každý výber dvojnásobnú sumu peňazí.
- Podobný problém nahlásilo viacero klientov banky.
- Banka vrátila všetky neoprávnene strhnuté peniaze do konca týždňa.
Slovenska prežila minulý týždeň veľmi nepríjemné prekvapenie. Po bežnom výbere hotovosti z bankomatu Prima banky zistila závažnú chybu. V utorok postupne vybrala 500, 500 a 200 eur, no banka jej z účtu stiahla každú sumu dvakrát.
Ako informuje portál Topky.sk, namiesto 1 200 eur tak prišla o celých 2 400 eur, čo jej účet okamžite poslalo do záporných hodnôt.
„Skoro som odpadla, keď som videla zostatok na účte. Všetky tri výbery mi banka zaúčtovala dvojmo. Takto som sa dostala do mínusu bez vlastného zavinenia,” povedala rozrušená žena pre redakciu Topky.
Ihneď po zistení nezrovnalosti zavolala na infolinku Prima banky. Odpoveď ju prekvapila.
„Operátorka mi oznámila, že podobný problém nahlásilo viacero klientov. Potvrdila, že o situácii vedia a intenzívne pracujú na náprave. Sľúbila mi, že všetky nesprávne strhnuté peniaze mi vrátia,” opísala priebeh telefonátu.
Banka skutočne konala rýchlo a do konca týždňa, presnejšie do štvrtka večer, vrátila klientke všetky neoprávnene strhnuté prostriedky. Napriek rýchlemu riešeniu incident vyvoláva vážne otázky o bezpečnosti bankových systémov a spoľahlivosti finančných operácií.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Banka sa zatiaľ k situácii nevyjadrila
Prima banka sa zatiaľ k situácii nevyjadrila. Príčina celej nepríjemnej situácie tak zatiaľ ostáva nejasná, čo platí aj v prípade počtu postihnutých kleintoc.
Tento prípad jasne ukazuje, prečo by si každý klient mal pravidelne kontrolovať svoj účet. Akékoľvek podozrivé transakcie treba okamžite nahlásiť banke. Finančné inštitúcie majú povinnosť chrániť peniaze svojich klientov a riešiť všetky technické problémy bez zbytočného odkladu.