- Mnoho vodičov pri parkovaní nezaťahuje ručnú brzdu.
- Nechajú len zaradený prevodový stupeň.
- To sa im môže nepekne vypomstiť.
Manuálna prevodovka má veľký vplyv aj na spotrebu auta
Manuálna aj automatická prevodovka majú svoje výhody. Manuálna prevodovka je oproti automatickej podstatne lacnejšia, dokonca v priemere až o 30 % a je jednoduchšia na údržbu.
Na druhej strane opony je automatická prevodovka. Tá sa stará o radenie prevodových stupňov namiesto vodiča. Majitelia áut si pochvaľujú vyšší komfort, keďže o radenie sa už nemusia starať.
Kedysi bola veľkým strašiakom automatických prevodoviek práve to, že autá s týmto systémom spotrebovali viac paliva. Je to pravdou aj dnes, autá s automatickou prevodovkou spotrebujú o 20 až 40 % viac paliva ako autá s manuálnou prevodovkou.
Je to najmä tým, že automatická prevodovka volí radenie vyššieho prevodového stupňa vtedy, keď motor dosiahne 2 000 až 3 000 otáčok za minútu, zatiaľ čo vodiči áut s manuálnou prevodovkou tak robia už vtedy, keď motor dosiahne približne 1 500 otáčok za minútu.
Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.