- Mnoho vodičov pri parkovaní nezaťahuje ručnú brzdu.
- Nechajú len zaradený prevodový stupeň.
- To sa im môže nepekne vypomstiť.
Parkovanie je neoddeliteľnou súčasťou vlastnenia a jazdenia na aute. Pre niekoho je to príjemná situácia, niekto z nej má nočné mory. Ako zaparkovať auto s manuálnou prevodovkou správne? O téme informoval portál Auto Trendy.
Pri manuálnej prevodovke má vodič k dispozícii o jeden pedál viac, ktorým je spojka. Až po jej stlačení je možné radiť jednotlivé prevodové stupne. Radenie je pritom plne na vôli vodiča, no aj ten sa musí riadiť určitými pravidlami, aby motor nemal príliš vysoké/nízke otáčky.
Problém však môže nastať práve pri parkovaní. Mnoho vodičov parkuje svoje auto tak, že nezaťahuje ručnú brzdu, ale nechá iba zaradený prevodový stupeň. A to sa im môže do budúcna vypomstiť.
Avšak pokiaľ je takýmto spôsobom auto zaparkované na úplnej rovine, nemusí to byť problematické. To môže byť až vtedy, keď je čo už len mierny kopec alebo nerovnosť.
Tu však taktiež platí, že auto so zaradeným prevodovým stupňom by sa nemalo pohnúť. V takomto prípade však celá hmotnosť pôsobí na prevodovku, spojku a rozvody, ktoré sa teda môžu vyťahať skôr ako pri správnom parkovaní.
Oprava prevodovky teda nie je najlacnejšou záležitosťou. Navyše autá s menším motorom alebo horšou kompresiou sa môžu v kopci aj pohnúť.
Pri zastavení do kopca alebo aj na rovine by mal vodič najskôr zatiahnuť ručnú brzdu a až potom zaradiť prevodový stupeň. Taktiež nie je pravda, že pri státí dolu kopcom treba mať zaradenú spiatočku a do kopca jednotku. Je to mýtus.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.