Revolúcia v pokutách za rýchlosť: Mestá dostanú do rúk nové právomoci

  • Konkrétne sadzby za prekročenie rýchlosti sú odstupňované podľa závažnosti priestupku.
  • Ide o prelomové riešenie, ktoré má potenciál výrazne zvýšiť bezpečnosť na našich cestách.
  • Starosta bratislavskej mestskej časti Ružinov Martin Chren sa k téme vyjadril optimisticky.
Novinky Mestá dostanú do rúk nové právomoci
Mestá dostanú do rúk nové právomoci. Zdroj: Shutterstock.com/Bjoern Wylezich, My Ocean Production
Kvakomat PC bannerBitmarkets

Slovenských vodičov čaká významná zmena v systéme kontroly rýchlosti na cestách. Ministerstvo vnútra pripravuje novú legislatívu, ktorá má umožniť mestám a obciam inštalovať vlastné stacionárne radary a samostatne vyberať pokuty za prekročenie rýchlosti. Poukázal na to portál TOPSPEED.sk.

Ide o prelomové riešenie, ktoré má potenciál výrazne zvýšiť bezpečnosť na našich cestách, najmä v okolí škôl a na frekventovaných mestských komunikáciách. Hlavným cieľom novej legislatívy je posilniť kontrolu dodržiavania rýchlostných limitov v rizikových lokalitách.

Fungovanie novinky v praxi

Podľa dostupných informácií budú môcť samosprávy umiestňovať radary na miesta, ktoré identifikujú ako problematické z hľadiska bezpečnosti. Pôjde najmä o okolie škôl, škôlok a úseky s častým výskytom dopravných nehôd. Výnosy z pokút by mali zostať priamo v rozpočtoch miest a obcí.

Starosta bratislavskej mestskej časti Ružinov Martin Chren sa k téme vyjadril optimisticky: „Skúsenosti s podobnými zmenami, ako bolo zavedenie plateného parkovania, ukazujú, že obavy z nadmerného množstva odvolaní sú neopodstatnené.

Nový systém má riešiť aj dlhodobý problém nedostatku príslušníkov štátnej polície, ktorí v súčasnosti zabezpečujú meranie rýchlosti. „Vďaka stacionárnym radarom dokážeme efektívnejšie kontrolovať dodržiavanie predpisov bez potreby navyšovania počtu policajtov v teréne,” vysvetľuje hovorca ministerstva.

Samosprávy tak získajú nový nástroj na zvýšenie bezpečnosti na svojom území, pričom výnosy z pokút budú môcť investovať do ďalšieho zlepšovania dopravnej infraštruktúry.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

V akých výškach sú pokuty za rýchlosť v roku 2024?

Späť
Strana 1/2Ďalej
txbKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.