- Najväčšia banka na Slovensku spustí rozsiahlu odstávku.
- Nebudú fungovať bankomaty, debetné karty ani digitálne bankovníctvo.
- Banka klientom radí, aby si vopred prichystali hotovosť.
Ak budete potrebovať realizovať platbu počas odstávky, banka ubezpečuje, že o peniaze neprídete. Platby zadané počas tohto obdobia budú spracované automaticky po skončení odstávky.
Platby nie je potrebné opätovne zadávať, budú zúčtované automaticky po ukončení obmedzení po 23:00.
Odstávka sa dotkne aj podnikateľských účtov a služieb. Business24, MultiCash a API rozhranie pre tretie strany budú tiež nedostupné v rovnakých časoch ako služby pre bežných klientov. To môže spôsobiť komplikácie najmä pre firmy, ktoré prevádzkujú svoje služby aj cez víkend.
Odstávku môžu zneužiť podvodníci
Hoci banka uvádza, že odstávka je plánovaná kvôli vylepšovaniu služieb, je dôležité zostať ostražitý. V obdobiach, keď sú bankové služby obmedzené, môžu byť klienti zraniteľnejší voči podvodom. Je preto kľúčové overovať si všetky informácie priamo u banky a nereagovať na podozrivé e-maily alebo SMS správy, ktoré by mohli situáciu zneužiť.
Banka zodpovie otázky na infolinke
Slovenská sporiteľňa zriadila špeciálne telefónne linky pre klientov, ktorí majú otázky ohľadom plánovanej odstávky. Môžete kontaktovať ich klientske centrum na číslach 0850 111 888, 0915 111 888 alebo 0910 111 888 (zo zahraničia je potrebné pridať predvoľbu +421).