- Európska komisia zaradila e-shop Shein medzi veľké online platformy.
- To znamená, že musí dodržiavať pravidlá späté s aktom o digitálnych službách.
- Chce tak zvýšiť bezpečnosť spotrebiteľov.
Európska komisia si všimla, že popularita e-shopu Shein neustále rastie. Nakupujú na ňom aj Slováci, ale to nemusí platiť navždy. EÚ sa rozhodla podniknúť kroky. O téme informoval portál oPeniazoch.
Popularita Sheinu viedla k tomu, že Európska komisia sa ho rozhodla zaradiť medzi veľké online platformy označované aj pod skratkou VLOP. Týka sa to aktu o digitálnych službách.
Na tomto zozname sú aj také mená ako Aliexpress, Apple, Amazon, Booking, Google, Meta, Zalando, Pinterest a ďalšie. Shein sa tam dostal kvôli tomu, že má na území EÚ viac ako 45 miliónov používateľov mesačne. Komisia sa k tomu vyjadrila takto:
Po označení za VLOP bude musieť spoločnosť Shein dodržiavať najprísnejšie pravidlá podľa aktu o digitálnych službách do štyroch mesiacov od jeho oznámenia (t. j. do konca augusta 2024). Ide o povinnosť prijať osobitné opatrenia na posilnenie postavenia používateľov online vrátane maloletých osôb a ich ochranu, a riadne posúdiť a zmierniť všetky systémové riziká vyplývajúce z ich služieb.
To v konečnom dôsledku znamená, že Shein, pokiaľ chce naďalej v EÚ podnikať bez problémov, bude musieť dodržiavať isté pravidlá. Alfou a omegou je to, že musí mať lepší dohľad nad nezákonnými výrobkami.
Taktiež musí zamedziť aj predaju falšovaného tovaru, nebezpečných výrobkov a položiek, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva. To všetko je nariadené s cieľom zmiernenia rizík pre bezpečnosť spotrebiteľov.
Shein je maloobchodný predajca rýchlej módy. Spoločnosť bola založená v Nanjing v Číne v októbri 2008 a od roku 2022 sa stala najväčším svetovým maloobchodným predajcom módy. V súčasnosti má spoločnosť sídlo v Singapure.