- Lidl na Slovensku oslavuje 20 rokov.
- Pre krajinu má reťazec obrovský význam.
- Vytvoril tisíce pracovných miest a tvorí ekonomický rast.
Lidl, obchodný reťazec, ktorý prišiel na slovenský trh ako posledný z medzinárodných reťazcov, sa za 20 rokov svojho pôsobenia dokázal stať jednotkou v maloobchode. Za tento čas najväčší diskont preinvestoval na Slovensku viac ako 924 miliónov eur a spoločnosť sa stala pevnou súčasťou domácností aj celej krajiny.
Lidl pomáha Slovensku rásť
Podpora domácich producentov je pre Lidl kľúčová, pričom v predošlom obchodnom roku sme zaplatili slovenským dodávateľom viac ako 600 miliónov eur. Z uvedenej sumy až 93,5 milióna eur tvoril export do zahraničných Lidlov. Reťazec tak potravinárom otvoril dvere aj do sveta a na slovenských produktoch si mohli pochutiť zákazníci z desiatok európskych krajín,” priblížil Lidl.
Reťazec je známy nielen ako diskontný predajca potravín a spotrebného tovaru, ale aj ako významný prispievateľ do slovenskej ekonomiky.
Ako uviedla spoločnosť, prínos Lidla pre Slovensko dosahuje takmer 1,8 miliardy EUR ročne, čo predstavuje 1,5 % celkového národného HDP.
Lidl je aj stabilným zamestnávateľom, férovým obchodným partnerom a zodpovedným daňovníkom. Na Slovensku máme 167 predajní, stovky obchodných partnerov, viac ako 6 700 zamestnancov a milióny zákazníkov. Náš záväzok voči Slovensku preto vnímame ako dlhodobý,” priblížil Ivan Udiljak, generálny riaditeľ Lidl Slovenská republika.
Dodal, že diskont tiež dbá na rovnomerné odmeňovanie mužov a žien, čo potvrdil aj certifikácia Equal Salary.
![](/phakromt/img/xtb.png?)
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Reťazec odviedol na daniach miliardy
Riaditeľ zhrnul, že za 20 rokov zaplatil diskont zamestnancom takmer 1,2 miliardy eur na mzdách a desiatky miliónov eur v benefitoch.
Na daniach za ten istý čas zaplatil takmer tri miliardy eur a platí jednu z najvyšších daní z príjmu právnických osôb na Slovensku.
Doteraz to bolo spolu viac ako 280 miliónov eur. Za obchodný rok 2023 išlo o 34,6 milióna eur, čo je viac ako 1 % z celkovo zaplatenej dane z príjmu právnických osôb na Slovensku. V predošlom roku vytvoril Lidl hodnotu, ktorá za rok umožňuje podporiť vyše 42 000 pracovných miest. To predstavuje viac ako 1,6 % z celkovej zamestnanosti na Slovensku,” zhodnotil Udiljak.
Na záver dodal, že Lidl podporil aj spoločensky zodpovedné projekty v hodnote 20 miliónov eur. Nadačný fond a Nadácia Lidl podporili projekty zlepšujúce svet okolo nás vo výške 9,3 milióna eur.