Predávate nehnuteľnosť? Týchto 5 trikov zvýši jej cenu o tisíce eur

  • Dobre pripravená nehnuteľnosť priláka viac záujemcov a predá sa drahšie.
  • Zabezpečené parkovacie miesto môže zvýšiť cenu nehnuteľnosti o tisíce eur.
  • Profesionálne fotografie a 3D prehliadky prilákajú dvojnásobne viac potenciálnych kupcov.
Ekonomika Predávate nehnuteľnosť
Predávate nehnuteľnosť? Zdroj: shutterstock.com/Followtheflow, fizkes
Coinfactory PC banerCoinfactory mobil baner

Realitný trh na Slovensku neustále rastie a predávajúci hľadajú spôsoby, ako zo svojich nehnuteľností vyťažiť maximum. Hoci základnú cenu určuje trh, existuje množstvo stratégií, ktoré dokážu zvýšiť atraktivitu vášho bytu či domu.

Odborníci potvrdzujú, že dobre pripravená nehnuteľnosť priláka viac záujemcov a predá sa za vyššiu cenu. Téme sa venoval portál Zoznam realít.

Presný opis okolia predáva

Lokalita výrazne ovplyvňuje hodnotu nehnuteľnosti, preto jej v inzeráte venujte dostatočný priestor. Vyhýbajte sa všeobecným frázam ako „výborná lokalita” a radšej uveďte konkrétne informácie.

Kupujúci ocenia, keď im presne opíšete, aké obchody nájdu v okolí, ako ďaleko sa nachádza najbližšia škola alebo škôlka a ktoré linky MHD zastavia v blízkosti. Nezabudnite spomenúť čísla autobusov či električiek a vzdialenosť zastávok od vchodu.

Záujemcovia si totiž potrebujú predstaviť svoj každodenný život v novom bývaní. Chcú vedieť, kde budú nakupovať, kam pôjdu behať a kde sa budú hrať ich deti.

Čím podrobnejšie opíšete možnosti trávenia voľného času v okolí, tým viac zvýšite hodnotu svojej nehnuteľnosti. Spomenutie blízkej cyklotrasy, parku alebo fitness centra môže rozhodnúť v prospech vášho bytu oproti konkurencii.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Parkovanie ako zlatá baňa

Zabezpečené parkovacie miesto dnes predstavuje jeden z najsilnejších predajných argumentov. S pribúdajúcimi autami a zavádzaním parkovacích politík v slovenských mestách sa tento faktor stáva kľúčovým.

Ak k vašej nehnuteľnosti patrí parkovacie miesto alebo garáž, zdôraznite túto výhodu hneď v úvode inzerátu. Pokiaľ takúto možnosť nemáte, zistite, či by ste mohli dokúpiť alebo prenajať parkovacie miesto v blízkosti. Aj táto informácia pomôže záujemcom pri rozhodovaní.

Moderné vybavenie zdvihne cenu

Nové spotrebiče zvýšia hodnotu vašej nehnuteľnosti okamžite. Najmä pri starších bytoch sa oplatí investovať do novej chladničky, práčky či umývačky riadu.

Klimatizácia sa stala takmer nevyhnutnosťou. Osem z desiatich záujemcov sa totiž pýta na klimatizáciu hneď pri prvom kontakte.

Ďalšie prvky, ktoré zvyšujú cenu nehnuteľnosti, zahŕňajú kvalitné podlahy, modernú kúpeľňu a značkové kuchynské spotrebiče. Investícia niekoľko tisíc eur do týchto vylepšení sa vám môže vrátiť aj trojnásobne.

Predaj bytu ako profesionál

Predaj bytu ako profesionál. Zdroj: shutterstock.com/Followtheflow

Späť
Strana 1/2Ďalej
Okazio PCKvakomat mobil
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.