Obľúbená platforma mnohých Slovákov YouTube postupne prechádza zásadnou zmenou. Google začal obmedzovať sledovanie videí na YouTube tým používateľom, ktorí používajú online nástroje na blokovanie reklám. Pohodlné neprerušené sledovanie videí na YouTube zadarmo bude čoskoro minulosťou. Toto obmedzenie už postihlo užívateľov v USA a teraz sa šíri aj do iných krajín, vrátane Slovenska. Na tému upozornil Techbyte.
YouTube zakazuje blokovanie reklám
Tí, ktorí majú vo svojom prehliadači aktívny blokovač reklám ako napríklad AdBlock, môžu zostať nepríjemne prekvapení. Google im nepovoľuje prehrávanie videí na YouTube. V Česku sa už ľudom, ktorí používajú blokovače reklám, začali zobrazovať hlášky, ktoré ich nútia vypnúť tieto nástroje, aby mohli pokračovať v ďalšom prezeraní videí na YouTube.
Používatelia nástrojov na blokovanie reklám majú po zavedení tohto obmedzenia tri možnosti. Môžu vypnúť svoj blokovač a pozerať videá s reklamami, čo je vlastne cieľom tohto opatrenia. Druhou možnosťou je zakúpiť si YouTube Premium, ktoré je bez reklám. Treťou možnosťou je pokračovať v používaní AdBlocku a presedlať na inú alternatívu k YouTube.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Boj proti ušlým ziskom
Pre spoločnosť YouTube a rovnako aj pre Google, je toto úplne logický krok, pretože väčšinu svojich príjmov získavajú práve z reklám. Takýmto spôsobom sa jednoducho bránia proti ušlým ziskom.
Aktuálna verzia nastavenia používateľov len upozorňuje na nepovolenie blokovania reklám. Toto upozornenie sa dá zatvoriť po desiatich sekundách a následne môžete v sledovaní videa pokračovať ďalej. Avšak je na mieste očakávať, že v budúcnosti platforma zasiahne proti blokovaniu reklám ešte prísnejšie a zakáže úplne prehrávanie videí s aktívnym AdBlockom.
Rastúce obmedzenia pre blokovače reklám sú súčasťou snahy Googlu ochrániť svoje príjmy z marketingového obsahu. Týmto sa ale zvýrazňuje napätie medzi používateľmi, ktorí používajú nástroje na blokovanie nežiaducich reklám pre svoj pohodlnejší online zážitok a obsahovými platformami. Ich príjmy sú priamo závislé od reklamného obsahu inzerentov.
Pre tých, ktorí pravidelne sledujú YouTube a používajú populárne blokovače, nastal čas zvážiť svoje možnosti a pripraviť sa na potenciálne obmedzenia v prezeraní videí. Tieto obmedzenia sa aktuálne šíria po celom svete. Bez ohľadu na to, či sa rozhodnete vypnúť svoj blokovač reklám, kúpiť si Premium účet alebo nájsť alternatívnu platformu, je jasné, že konflikt medzi nástrojmi na blokovanie reklám a poskytovateľmi obsahu sa ešte neskončil.
Prečítajte si aj: Obľúbená aplikácia už o pár dní definitívne skončí. Ktorí Slováci sa s ňou rozlúčia?