Poznáme víťaza v súboji značiek na Slovensku. Reťazec prevalcoval konkurenciu

  • Lidl kraľuje slovenskému trhu s ponukou privátnych značiek.
  • Zákazníci ich uprednostňujú dokonca aj pred značkovými produktmi.
  • Slováci sa čoraz viac sústredia na výhodné nákupy.
Off topic Lidl si získal Slovákov privátnymi značkami
Lidl si získal Slovákov privátnymi značkami. Zdroj: shutterstock.com/Craig Russel/Robson90/Ytje Veenstra
BITmarkets Valentín PCBitmarkets

Lidl sa stal jednoznačným favoritom slovenských spotrebiteľov, ktorí pri svojich nákupoch siahajú najradšej práve po privátnych značkách tohto diskontného reťazca. V nedávnom prieskume Lidl doslova prevalcoval konkurenciu, keď jeho produkty zvíťazili až v 12 kategóriách. Čo stojí za týmto úspechom a ktoré konkrétne značky si Slováci obľúbili najviac?

Lidl si získal Slovákov svojimi privátnymi značkami

Podľa výsledkov nezávislého prieskumu agentúry NMS Market Research Slovakia si Slováci zamilovali privátne značky Lidla natoľko, že v troch kategóriách dokonca prekonali aj tradičných značkových výrobcov.

Tieto zistenia pochádzajú z rozsiahlej štúdie realizovanej v období od októbra až do decembra 2024 na reprezentatívnej vzorke 2 000 respondentov.

Martin Nagy, obchodný riaditeľ Lidla pre Slovensko, uviedol:

Tešíme sa, že Slováci dôverujú našim privátnym značkám a patria medzi ich obľúbené. Z výsledkov prieskumov máme obrovskú radosť, no zároveň ich vnímame ako záväzok.

Zároveň prisľúbil, že spoločnosť bude aj naďalej pracovať na tom, aby ich produkty zostali pre zákazníkov prvou voľbou.

Ktoré značky vedú v jednotlivých kategóriách?

Absolútnymi víťazmi sa stali značky Alesto a Pikok. Alesto kraľuje v kategórii orieškov, zatiaľ čo Pikok sa stal jednotkou medzi balenými salámami a párkami. Tieto produkty podľa prieskumu prekonali aj etablovaných značkových výrobcov.

Medzi ďalších favoritov Slovákov sa zaradili:

  • Pilos – najobľúbenejšia privátna značka v kategóriách mlieka, balených syrov, jogurtov a tvarohových dezertov.
  • Lupilu – víťaz v dvoch kategóriách: detské výživy a plienky.
  • Saguaro – najobľúbenejšia značka balených vôd.
  • Fin Carré – líder medzi privátnymi značkami tabuľkových čokolád.
  • Floralys – víťaz v kategórii toaletného papiera.

Prečo privátne značky Lidla víťazia?

Analytik NMS Market Research, Michal Tóth, vysvetľuje fenomén úspechu privátnych značiek Lidla:

Privátne značky Lidla dokážu bezpochyby konkurovať nielen privátnym značkám iných reťazcov, ale aj značkovým výrobkom, a to najmä v kategóriách mlieka, syru, jogurtov, balených salám či párkov.

Tóth zároveň poukazuje na to, že silná pozícia privátnych značiek Lidla nie je krátkodobým trendom:

Značky Pilos a Pikok si držia svoju líderskú pozíciu, pričom rast značky Fin Carré ju dostal počas sledovaného obdobia na vedúce miesto medzi privátnymi značkami čokolád.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 69 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.
Späť
Strana 1/2Ďalej
Coinfactory PC banerKvakomat mobil
Autor:
Nikola Litvinová
Nikola Litvinová

Vyštudovala odbor financie a intenzívne sa venuje investovaniu. Analytickým okom sleduje svetové aj domáce ekonomické dianie. Zaujíma sa nie len o kryptomeny, ale rovnako aj o tradičné finančné trhy. Baví ju vytvárať pútavý obsah, ktorý prináša čitateľom skutočnú hodnotu.