- Zmena DPH predstavuje významnú úpravu v cenotvorbe potravín.
- Veľké reťazce sa však Slovákom rozhodli uľahčiť život ešte počas sviatkov.
- Aké akcie priniesli?
Od začiatku roka 2025 vstúpila do platnosti nová, znížená 5-percentná sadzba DPH na vybrané základné potraviny. Prekvapivo, viaceré obchodné reťazce sa rozhodli nezačať so zlacňovaním až od nového roka, ale pristúpili k nemu už počas predvianočného obdobia, píše portál oPeniazoch.sk.
Lidl sa stal priekopníkom v tejto iniciatíve, keď začal so znižovaním cien už v novembri 2024. „Rozhodli sme sa preniesť výhody zníženej DPH na našich zákazníkov ešte pred jej oficiálnym zavedením, pričom rozdiel sme pokryli z vlastnej marže,” vysvetlila Adriána Maštalircová z komunikačného oddelenia Lidlu.
Reťazec znížil ceny stoviek produktov o 5 percent, čím sa stal prvým na slovenskom trhu, ktorý takto zareagoval na pripravovanú zmenu.
Tesco prišlo s ešte odvážnejším krokom v podobe kampane „Dobrá DPH, žiadna DPH!”, v rámci ktorej kompletne odpustilo DPH na vybrané základné potraviny.
„Naším cieľom je sprístupniť kvalitné potraviny všetkým zákazníkom, najmä v období, kedy sú výdavky domácností najvyššie,” povedala Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca. Táto výnimočná akcia, ktorá sa vzťahuje na široký sortiment základných potravín vrátane pečiva, mliečnych výrobkov, mäsa a ovocia, potrvá do konca januára 2025.
Kaufland sa taktiež pripojil k trendu znižovania cien ešte pred oficiálnym termínom. Podľa vyjadrenia Richarda Bendíka, riaditeľa nákupu a marketingu, spoločnosť v niektorých prípadoch znížila ceny až dvojnásobne oproti plánovanej zmene DPH. „Chceme podporiť našich zákazníkov v období, kedy môžu byť ich rozpočty po sviatkoch napäté,” dodal Bendík.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.