- Zákazníci našli v predajni Biedronka 366 produktov po dátume spotreby.
- Biedronka tvrdí, že osoby odhaľujúce prešlé produkty útočia na jej imidž.
- Reťazec pripravuje právne kroky na ochranu svojho dobrého mena.
Obchodný reťazec k situácii pristupuje s plnou vážnosťou. „Momentálne realizujeme dôkladnú právnu analýzu celého prípadu a prijmeme potrebné opatrenia na ochranu dobrej povesti našej firmy,” oznámil Nafalski. Z tohto vyjadrenia vyplýva, že spoločnosť pravdepodobne pripravuje právne kroky proti jednotlivcom, ktorých považuje za úmyselných poškodzovateľov svojho mena.
Incident vyvoláva otázky o kvalite kontrolných procesov v potravinových reťazcoch. Pre spotrebiteľov je dôležité, aby mali istotu, že nakupujú bezpečné a kvalitné potraviny. Zároveň však prípad poukazuje na možnú novú formu konkurenčného boja, kde môžu byť organizované akcie zamerané na poškodenie imidžu konkrétnych obchodných reťazcov.
Poľský úrad pre ochranu spotrebiteľa sa k prípadu zatiaľ oficiálne nevyjadril, no podobné incidenty zvyčajne vedú k dôkladnejším kontrolám vo všetkých predajniach daného reťazca. Pre Biedronku, ktorá patrí medzi najväčšie maloobchodné siete v Poľsku, predstavuje tento incident nielen potenciálne právne komplikácie, ale aj výzvu z hľadiska udržania dôvery zákazníkov.
Spotrebitelia v Poľsku i v okolitých krajinách, kde Biedronka pôsobí alebo plánuje expanziu, budú určite pozorne sledovať, ako sa celá situácia vyvinie a aké opatrenia reťazec prijme, aby sa podobné incidenty v budúcnosti neopakovali.