- Slovákom miznú predajne obľúbeného predajcu pred očami.
- Vytratí sa z ďalšieho nákupného centra.
Rovnaký osud v tomto roku postihol aj predajňu Brlohu na východe Slovenska. Hráčsky obchod sa vytratil z nákupného centra Optima v Košiciach už vo februári, o čom sme vás v tom čase taktiež informovali.
Brloh sa stal v roku 2021 súčasťou nového konceptu siete Smarty, ktorá vo svojich predajniach vytvára kútiky ikonického hráčskeho obchodu. Napríklad, spomínanú košickú predajňu Brlohu v Optime nahradil kútik Smarty v Auparku Košice.
Brloh bol však výnimočný svojím duchom a mnohí zákazníci ho navštevovali kvôli jedinečnej atmosfére predajne. V komentároch na Facebooku preto Slováci smútia.
Sklamaná zákazníčka Brlohu uviedla:
Je smutné pozerať, ako obchod môjho detstva, mladosti a aj dospelosti pomaly ale isto krachuje. Príchod Smarty nič dobré nepriniesol. Len odniesol skvelú značku s duchom. Duch je dávno preč a aj značka.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Hry už nie sú to, čo bývali
Herný priemysel sa za poslednú dekádu zásadne zmenil. Milovníci videohier ešte pred pár rokmi nakupovali krabicové verzie svojich obľúbených herných titulov. Pri vydaní novej hry stáli kedysi zákazníci v radoch pred obchodom, aby si uchmatli svoj vytúžený limitovaný kúsok.
Doba pokročila a dnes si už „gameri” vystačia len s digitálnym kódom, ktorý si jednoducho na pár klikov zakúpia online a hneď si môžu užívať zábavu bez toho, aby museli niekam chodiť.
Práve tento trend ovplyvnil segment herných predajní. V minulosti sme to zažili napríklad vo sfére filmového priemyslu, kedy nakupovanie DVD-čiek nahradili streamovacie platformy a DVD disky z regálov obchodov takmer úplne vymizli.