- Orlen v tomto roku zdvojnásobil počet čerpacích staníc na Slovenku
- Jeho ambície sú ešte vyššie. Slovákov láka na Formulu 1, iné čerpačky zas na franchising
Agresívna expanzia poľského petrochemického giganta na Slovensku sa ešte ani zďaleka neskončila. Orlen v posledných rokoch prevzal viacero čerpacích staníc domácich značiek a v posilňovaní pozície na slovenskom trhu plánuje pokračovať aj v budúcom roku. Cieľom spoločnosti je šliapať na päty Slovnaftu a stať sa dvojkou na našom trhu. Čerpačka Orlen spustila masívnu expanziu.
Poľský Orlen zabral slovenský trh útokom
Sieť čerpacích staníc Orlen pôsobí na slovenskom trhu od roku 2019. V roku 2022 Orlen prevzal pod svoju značku 26 čerpacích staníc spoločnosti Oliva, v ktorých Slováci tankovali v blízkosti nákupných centier posledných 10 rokov.
Kým v minulom roku poľská benzínka prevádzkovala na Slovensku len 50 čerpačiek, v roku 2023 sa ich počet takmer zdvojnásobil. Formou akvizície Orlen získal ďalších 37 čerpacích staníc, ktoré patrili značkám Slovnaft a MOL.
„Efektívne posilňujeme značku ORLEN v celom regióne. Na Slovensku sme len za štyri roky vytvorili jednu z najväčších palivových sietí a čoskoro sa chceme zaradiť medzi troch najväčších prevádzkovateľov čerpacích staníc v tejto krajine,” povedal Daniel Obajtek, predseda predstavenstva medzinárodnej skupiny ORLEN.
Čerpačka chce upútať pozornosť Slovákov
Orlen plánuje v najbližšom období na Slovensku zvýšiť povedomie o značke, pričom jeho marketing je zameraný na tému motoršportu. Rovnako ako vlani, tak aj teraz bude poľská benzínka pútať pozornosť prostredníctvom monopostov F1, ktoré si môžu Slováci zblízka obzrieť na červených čerpacích staniciach.
Spoločnosť Orlen nadviazala spoluprácu s jedným z tímov Formuly 1, Alpha Tauri. Jej logo je tak uvedené na monopostoch populárneho motoristického športu.
Poľský gigant chce zaujať slovenských motoristov aj svojou širokou ponukou služieb. „Produkty a služby s logom Orlen sa u nás tešia čoraz väčšej obľube, zákazníci oceňujú ich kvalitu a inovatívnosť. Týmto smerom sa budeme uberať aj naďalej, už čoskoro budú môcť slovenskí vodiči využívať našu aplikáciu, ktorá im priblíži ponuku skupiny ORLEN. Zameriavame sa aj na rozvoj elektromobility a plánujeme spustiť vodíkovú čerpaciu stanicu,” doplnil Objatek.
Orlen ponúka slovenským zákazníkom v 48-ich obchodoch aj doplnkové produkty a občerstvenie. Do konca roka 2023 k nim má pribudnúť ďalších 8 čerpacích staníc s rozšíreným doplnkovým sortimentom. Spoločnosť sa pýši ponukou kávy, ktorá je namiešaná podľa tajnej belgickej receptúry, populárnymi hot-dogmi, ale aj ponukou zdravých jedál a špecialít.
„S našim sortimentom, prémiovými palivami a službami významne prispievame k zvyšovaniu konkurencie. Slovenský trh zohráva dôležitú úlohu v dlhodobej stratégii spoločnosti Orlen. Slovensko je tiež dôležitou tranzitnou krajinou. Turisti a medzinárodné dopravné spoločnosti tu nájdu palivá a služby skupiny Orlen, ktoré dôverne poznajú zo svojich ciest po susedných krajinách,” dodal Jan Suchocki.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Orlen hľadá nových partnerov
Orlen na Slovensku aktívne hľadá nových partnerov na spoluprácu. „Ak vlastníte čerpaciu stanicu a radi by ste sa stali súčasťou spoločnosti Orlen, ponúkame rovnocennú partnerskú spoluprácu vrátane poradenstva v otázkach súvisiacich s prevádzkou čerpacej stanice,” uvádza Orlen v ponuke franchisingu. Poľský petrochemický tiger berie slovenský trh útokom. Otázne je, ako sa k jeho proaktívnemu prístupu postavia domáce značky.
Prečítajte si aj: Pokuty pre vodičov budú v roku 2024 prísnejšie. Môžu sa vyšplhať na tisícky eur