- Na internete koluje ďalší podvod.
- Zákazníkov známeho reťazca láka na súťaže.
- Ako rozpoznať falošný účet?
V dnešnej digitálnej dobe sa internetové podvody stávajú čoraz sofistikovanejšími a ťažšie rozpoznateľnými. Podvodníci momentálne zneužívajú obchodné meno spoločnosti Kaufland Slovenská republika.
Ako informuje samotný reťazec na Facebooku, tieto podvodné účty sa snažia oklamať zákazníkov pomocou falošných súťaží a oznámení o výhre.
Podvodníci presne vedia, čo robia
Predovšetkým by ste mali vedieť, že Kaufland Slovenská republika na Facebooku a Instagrame používa výhradne overené účty.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Naša spoločnosť figuruje na Facebooku výlučne pod účtom Kaufland Slovenská republika a na Instagrame pod účtom @kauflandslovensko. Oba účty majú za názvom modrý symbol s bielou fajkou.
Akékoľvek modifikácie názvu, ako zmeny diakritiky či interpunkčných znamienok, signalizujú podvod.
Ďalším častým trikom podvodníkov sú falošné súťaže. „Súťaže na sociálnych sieťach organizuje naša spoločnosť výlučne na svojich vlastných profiloch Kaufland Slovenská republika (Facebook) a @kauflandslovensko (Instagram), nikdy nie na iných Facebook stránkach a v skupinách, či na iných Instagram účtoch,” varuje Kaufland.
Pravé súťaže majú vždy pripojený link na úplné pravidlá súťaže, ktoré nájdete na kaufland.sk/statut alebo kaufland.sk/pravidla.
Po ukončení súťaže Kaufland zverejňuje mená výhercov v samostatných príspevkoch na Facebooku a Instagrame. Ak dostanete správu o výhre, ktorá sa neobjavila na oficiálnom profile spoločnosti, ide pravdepodobne o podvod.
Kaufland nikdy nepožaduje od výhercov údaje z platobnej karty alebo iné citlivé informácie.
Od výhercov požadujeme výlučne: meno, adresu a telefónne číslo, a to zaslaním na email: [email protected].
Ak vás niekto žiada o viac informácií, ide o podvod.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Jazyk a gramatika ako varovné signály
Podvodné účty a súťaže často obsahujú chyby v gramatike a štylistike. „Texty na podvodných účtoch a v súťažiach často nedávajú logický význam, obsahujú nesprávne skloňovanie, pôsobia ako automaticky vytvorené botom či cez prekladač,” upozorňuje Kaufland. Dbajte na jazykovú kvalitu príspevkov – pravé príspevky sú vždy korektné a zrozumiteľné.
Ak máte akékoľvek pochybnosti o pravosti účtu alebo súťaže, neváhajte kontaktovať zákaznícke centrum Kauflandu.
V prípade akýchkoľvek pochybností o pravosti účtu či aktuálne prebiehajúcej súťaži na sociálnych sieťach sa obráťte na naše Zákaznícke centrum na bezplatnej telefónnej linke 0800/15 28 35 alebo cez on-line formulár dostupný na: kaufland.sk/kontakt.
Nedávno sa takéto prípady objavili na účtoch mnohých známych leteckých spoločností, ako sme vás informovali v tomto článku. Cestujúcich, ktorí potrebovali niečo vyriešiť či reklamovať, kontaktovali fiktívny pracovníci spoločností, aby od nich vylákali informácie aj peniaze.
Chráňte svoje osobné údaje pred podvodníkmi. Zdieľajte tieto informácie so svojimi priateľmi a rodinou, aby aj oni vedeli, ako sa chrániť.