- Až 97 % Slovákov pravidelne konzumuje rôzne druhy chleba.
- Najobľúbenejší je zemiakový chlieb, nasleduje celozrnný a kváskový.
- Od januára pečivo zdražie približne o 10 percent.
Pečivo naše každodenné – Slováci si bez neho nevedia predstaviť deň. Prieskum odhalil, že viac než deväť z desiatich ľudí siahne denne po chlebe či inom pekárenskom výrobku. Najväčšej obľube sa teší zemiakový, celozrnný a kváskový chlieb.
Podľa prieskumu spoločnosti BILLA si 97 % Slovákov pravidelne dopraje rôzne druhy chleba. V rebríčku obľúbenosti jasne vyhráva zemiakový chlieb (31 %), tesne za ním nasleduje celozrnný (27 %) a tretie miesto patrí kváskovému.
Regionálne rozdiely sú výrazné – v Bratislave je najpopulárnejší kváskový chlieb, zatiaľ čo v Žilinskom, Trenčianskom, Banskobystrickom a Košickom kraji ľudia najradšej kupujú zemiakový. Menšie skupiny zákazníkov preferujú špaldový, rascový či tekvicový chlieb.
Otázka „slané alebo sladké?” má jasnú odpoveď.
Slané pečivo si vyberá 69 % opýtaných. Sladkú alternatívu preferuje približne tretina Slovákov. Najväčšou hviezdou sladkého sortimentu je čokoládová plnka. Tú uprednostňuje viac ako polovica žien a štyria z desiatich mužov. Staršie ročníky dávajú prednosť tradičným náplniam – maku, tvarohu a lekváru.
Predajné čísla dokazujú, že pečivo tvorí základ nákupov. BILLA predá mesačne vyše sedem miliónov rožkov. Ak by ich poukladali za sebou, zakryli by diaľnicu D1 z Bratislavy do Košíc a ostalo by aj na obchvat. Populárne sú aj maslové croissanty. Zákazníci ich kupujú s rôznymi plnkami – od pistáciovej a čokoládovej po lieskovoorieškovú či syrovo-šunkovú.
Najväčšia predajňa s vlastnou pekárňou
„Pečivo patrí medzi najvyhľadávanejšie produkty. Ľudia si ho kupujú denne a preto dbáme na čerstvosť a kvalitu,” hovorí hovorca BILLA Marek Kravjar. Reťazec spolupracuje s lokálnymi pekárňami a rozširuje sortiment podľa sezóny. Na jeseň ponúka napríklad tekvicové, škoricové či jablkové pečivo.
Do regálov prináša aj špeciality ako pirohy s makovo-slivkovou náplňou, cmarové pletenky či podplamenníky. Sladkou klasikou zostáva šiška plnená marhuľovým džemom.
Špeciálnu atmosféru má predajňa BILLA na Bajkalskej ulici v Bratislave. Po rekonštrukcii sa stala najväčšou na Slovensku a ponúka vlastnú pekáreň s modernou francúzskou pecou. Denne tam pripravujú kváskové chleby, moravské koláče a ďalšie výrobky, ktoré rozvoniavajú priamo v predajni.
Prieskum agentúry 2muse, realizovaný na vzorke tisícky ľudí, potvrdil, že pečivo má na Slovensku výnimočné miesto. Tradičné druhy chleba vedú, no priestor si získavajú aj modernejšie alternatívy. Slané výrobky dominujú, no mladšie generácie nevedia odolať čokoládovým náplniam.

Nechajte peniaze pracovať za vás.
Investujte a premeňte svoje obavy na príležitosť.