- Skrachované biznisy, ktoré si ukážeme, pôsobili v rôznych odvetviach.
- Tieto spoločnosti mohli byť lídrami trhu, no upadli do zabudnutia.
- Dôvodom sú nesprávne rozhodnutia manažmentu a neprispôsobenie sa inováciám.
Yahoo
Yahoo existuje dodnes, no rozhodnutia manažmentu ju priviedli do zabudnutia. V roku 1998 Yahoo odmietlo kúpiť Google za 1 milión dolárov. O štyri roky chceli svoju chybu napraviť za sumu 3 miliardy dolárov, avšak Google si vypýtal 5 miliárd, čo Yahoo opäť odmietlo. Dnes je kapitalizácia Google 1,9 bilióna dolárov a ide o 6. najväčšiu firmu na svete.
Tu ale nekončíme. V roku 2006 mal Yahoo kúpiť Facebook za 1,1 miliardy dolárov. Opäť odmietli a znížili ponuku na 800 miliónov dolárov, čo Facebook neakceptoval. Dnes je Facebook 7. najväčšia firma s kapitalizáciou 1,3 bilióna dolárov. O dva roky neskôr Microsoft ponúkol kúpu Yahoo za 44,6 miliardy dolárov, no Yahoo ich odmietlo. V roku 2016 ich kúpil Verizon za 4,6 miliardy dolárov.