- Hlavnou výhodou samoobslužných čerpacích staníc sú nižšie ceny pohonných hmôt a dostupnosť služieb 24 hodín denne.
- Zatiaľ čo veľkí predajcovia stavajú na osobnom kontakte a dodatočných službách, Orlen ide inou cestou.
- Fungovanie takýchto čerpacích staníc je úplne jednoduché.
Koncept samoobslužných čerpacích staníc, ktorý na slovenský trh priniesla spoločnosť Orlen, zostane zatiaľ výsadou tohto poľského predajcu. Najväčší hráči na trhu – Slovnaft, OMV a Shell – nemajú v pláne v najbližšom období otvárať plne automatizované čerpacie stanice, vyplýva z ich aktuálnych vyjadrení.
Hlavnou výhodou samoobslužných čerpacích staníc sú nižšie ceny pohonných hmôt a dostupnosť služieb 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Zákazníci si však musia zvyknúť na to, že platba je možná výlučne platobnými alebo tankovacími kartami, uvádza portál Interez.sk.
„Našou dlhodobou stratégiou pre maloobchod je skvalitňovanie komplexných služieb a neustále prinášanie inovácií,” vysvetľuje Miroslava Schneider zo Slovnaftu. Najväčší predajca pohonných hmôt na Slovensku síce ponúka na niektorých stojanoch možnosť platby kartou priamo pri tankovaní, no plne automatizované stanice neplánuje.
Podobný postoj zastáva aj spoločnosť OMV. „Naša stratégia smeruje k budovaniu čerpacích staníc ako plnohodnotných non-stop servisných miest,” hovorí Ľubica Slabejová, marketingová manažérka OMV. Zákazníci podľa nej oceňujú možnosť vybaviť na jednom mieste viacero záležitostí, od nákupu potravín až po vyzdvihnutie balíkov.
Shell zdôrazňuje význam osobného prístupu k zákazníkom. „Na našich čerpacích staniciach je veľmi cenený osobný kontakt, služby vonkajšej obsluhy a profesionálny prístup zamestnancov,” uvádza Jana Voštinárová, riaditeľka korporátnej komunikácie Shell.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.