- Podvodníci opäť zneužívajú meno slovenského operátora.
- Orange radí klientom, čo majú robiť, aby neprišli o peniaze.
Najväčší slovenský telekomunikačný operátor upozorňuje svojich zákazníkov na ďalší trik, ktorý používajú podvodníci. Od Slovákov sa aktuálne snažia vymámiť peniaze v mene Orangeu. Email od falošného operátora môže mnohých presvedčiť, aby podvodníkom dobrovoľne poskytli svoje bankové údaje.
Orange na svojej webstránke varuje klientov:
Milí zákazníci, upozorňujeme vás, že aktuálne evidujeme šírenie podvodných e‐mailov, ktorých účelom je v našom mene získať údaje vašich platobných kariet.
Podvodníci v mene operátora Slovákom tvrdia, že Orange im omylom vystavil faktúru za služby dvakrát. V nasledujúcom kroku sa majú prihlásiť, aby im operátor vystavil dobropis a nemuseli platiť dvojnásobnú sumu.
Webová stránka, na ktorú ich odkaz presmeruje, je však falošná. Cieľom útočníkov je zmocniť sa bankových údajov, aby mohli klientom Orangeu vybieliť účet.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Orange radí klientom, aby na podvodné maily nereagovali
Jednoznačne neodporúčame na takéto emaily akokoľvek reagovať, preposielať ich, otvárať prílohy či klikať na webové odkazy. Spoznať ich môžete predovšetkým v prípade, že dobropisom chýbajú vaše údaje, nie je v nich uvedený správny variabilný symbol (ktorý môžete porovnať s predchádzajúcou faktúrou) alebo je odosielateľ emailu podozrivá adresa.
Operátori sa stávajú často tvárami rôznych podvodov. Slováci si preto musia dávať v digitálnom svete veľký pozor. Kľúčové je nestrácať obozretnosť.