- Operátori na Slovensku súperia o priazeň zákazníkov.
- Slováci prenášajú svoje čísla tam, kde nájdu tú najatraktívnejšiu ponuku.
- Ako sa preskupili klienti operátorov v minulom štvrťroku?
Telekom prilákal najviac klientov
Telekom získal veľké množstvo nových zákazníkov. Celkovo si polepšil takmer o 2 200 klientov, pričom najviac z nich prišlo od Orangeu. V porovnaní s konkurenciu obstál v treťom kvartáli pri prenosoch čísel najlepšie.
Telekom profituje z inovatívnych produktov, ako je napríklad flexibilný paušál Swipe, ktorý oslovuje mladých ľudí vo veku 15 až 28 rokov. Hoci Telekom zaznamenal mierne straty voči 4ke, celková bilancia je pre operátora mimoriadne priaznivá.
Orange rátal straty
Pre Orange, dlhodobo najväčšieho operátora na Slovensku, bol posledný štvrťrok menej priaznivý. Operátor stratil asi 1 600 zákazníkov, najmä v prospech Telekomu a O2.
Táto strata poukazuje na potrebu prehodnotenia ponuky, najmä vzhľadom na konkurenciu, ktorá oslovuje cenovo citlivých zákazníkov atraktívnejšími balíčkami.
4ka v konkurenčnom prostredí zaostáva najviac
Najhoršie obstála 4ka. Najmladší operátor na slovenskom trhu počas tretieho kvartálu roku 2024 prišiel o viac než 2 100 klientov. Najviac z nich sa vybralo k Telekomu, približne rovnaký počet zákazníkov putoval do Orangeu a O2.
4ka za najväčšími gigantami zaostáva hlavne v pokrytí, čo môže hrať veľkú rolu pri výbere operátora. Využíva síce 4G sieť od Orangeu, no operátor jej ju nesprístupnil celú.
Čo sa týka 5G siete, 4ka pokrýva len 20 % populácie Slovenska, pričom O2 ponúka 5G už pre takmer 85 % obyvateľov krajiny. Orange má aktuálne v pokrytí 82,3 % obyvateľstva a Telekom 66 %.
Prenosy čísel v treťom štvrťroku načrtli pomer síl na telekomunikačnom trhu. Zaujímavé bude sledovať údaje zo začiatku budúceho roka, kde budeme vidieť, ktorá vianočná ponuka operátorov oslovila zákazníkov najviac.