- Slováci objednávajú cez internet o 51 % viac potravín ako minulý rok.
- 43 % slovenských online nákupov sa uskutoční na dobierku, čo je stále najpopulárnejšie.
- Zdravotný tovar zaznamenal nárast o 36 %, Slovensko vedie nad európskym priemerom.
Online nakupovanie, ale zastaralý spôsob platby
Slováci pokračujú v preferovaní platby na dobierku pri online nákupoch.
Ako ukazujú údaje spoločnosti Shoptet, až 43 % všetkých online nákupov si Slováci objednajú práve na dobierku. Tento spôsob platby si získal stále silnú pozíciu, aj keď zákazníci musia často priplatiť poplatok za dobierku vo výške 0,50 až 1 eur.
Mária Auxtová, Country Lead Shoptet pre Slovensko, vysvetľuje, že dobierka je slovenským špecifikom, ktoré sa aj napriek rastúcej popularite iných platieb nezmenilo. V susednom Česku je využívanie dobierky nižšie a dosahuje 31,6 %, čo je o 12 % menej než na Slovensku.
Z pohľadu slovenských zákazníkov je platba na dobierku považovaná za bezpečnejšiu možnosť, najmä pri nákupoch v nových e-shopoch, kde nemajú ešte vybudovanú dôveru. Neskoršia platba umožňuje aj zákazníkom, ktorí nemajú v danom momente dostatočné finančné prostriedky, zaplatiť až po výplate.
Pre obchodníkov je však tento spôsob platby problémový, pretože hrozí neprevzatie zásielky a straty na poštovnom.
Okrem dobierky sú platby kartou cez platobnú bránu Shoptet Pay ďalším obľúbeným spôsobom platby, využívaným pri 27,6 % nákupov. Tento spôsob platby medziročně vzrástol o 3 %. Na treťom mieste sa nachádza prevod na účet, ktorý klesol o 4 %, ale stále predstavuje 9,2 % všetkých platieb.
Iné platobné metódy, ako platba cez Paypal alebo hotovosť, sa na Slovensku využívajú len v menšej miere.