- V roku 2020 sa zrodila myšlienka, ktorá zmenila život jednej odvážnej ženy a priniesla na trh niečo výnimočné.
- Medzi zákazníkmi sú najobľúbenejšie prstienky z minerálov a riečnych perál.
- V roku 2024 sa Bounty Boho stala súčasťou relácie Jama levova.
V roku 2020 sa zrodila myšlienka, ktorá zmenila život jednej odvážnej ženy a priniesla na trh niečo výnimočné. Táto myšlienka sa zrodila v hlave Laury Varšovej, zakladateľky značky Bounty Boho, ktorá sa rozhodla vytvoriť šperky, ktoré budú pre ženy znamenať viac než len ozdobu. Na značke sa však nepodieľa sama – s mnohými vecami jej pomáha aj jej priateľ Lukáš.
Chcela, aby sa ženy cítili výnimočne a sebavedomo, a preto nastavila cenotvorbu tak, aby si jej šperky mohla dovoliť takmer každá žena.
„Teší ma, ak vidím naše šperky nosiť pri prvotriednych značkách ako je napríklad Cartier a vedľa neho sú navrstvené Bounty Boho náramky,” hovorí mladá podnikateľka Laura pre Kryptomagazin.sk.
Zakladateľka Bounty Boho sa nikdy nebála konkurencie, naopak, tú slovenskú v oblasti šperkov vnímala pozitívne. Vďaka nej mohla posúvať svoju tvorbu dopredu a zákazníkom ponúkať stále niečo nové a originálne. Konkurencia ju motivovala byť bližšie k zákazníkom a neustále inovovať.
„Teší ma, že je záujem o lokálne značky a práve to nás motivuje zameriavať sa na kvalitu, prozákaznícky prístup a prinášať do sveta šperkov niečo nové. Naše jednoznačné odlíšenie od konkurencie je osobný kontakt so zákazníkom,” hovorí Laura.
Bounty Boho má v súčasnosti jednu kamennú predajňu a funguje ako e-shop. Laura sa tak snaží počas roka cestovať po Slovensku a byť súčasťou rôznych handmade marketov. Práve na týchto podujatiach si môžu zákazníci pozrieť a vyskúšať túto jedinečnú tvorbu. Zároveň sa však zákazníci môžu zoznámiť s ľuďmi, ktorí za touto značkou stoja.
Najlepšie na tom, že na týchto marketoch Laura šperky vyrábala. Ľudia tak videli, ako tieto malé poklady vznikajú.
Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.
Bounty Boho môžu poznať aj Česi
Expanzia značky neostala len na Slovensku. Nedávno otvorili trh v Česku, ktorý sa rýchlo uchytil.
„Našich verných zákazníkov máme aj v Nemecku, Rakúsku a Poľsku, čo nás motivuje rozširovať aj nové ďalšie trhy,” vysvetľuje mladá podnikateľka.
V roku 2024 sa Bounty Boho stala súčasťou relácie Jama levova, čo bolo pre značku významným krokom vpred.
Laura hovorí, že vďaka tejto relácii v značke získali cenné pohľady od skúsených podnikateľov, ktorým by sa v Bounty Boho chceli jedného dňa aspoň priblížiť.
„Ukázalo sa, čo potrebujeme vylepšiť. Prinieslo nám to aj nové nápady, odvahu robiť ďalšie veľké veci a zároveň nám účasť v tejto relácii otvorila dvere k širšiemu publiku. To sme pocítili hneď po odvysielaní,” konštatuje Laura.
Rady od investorov si zakladateľka vzala k srdcu. Uvedomila si, že niektoré odporúčania sa dajú aplikovať ihneď, zatiaľ čo iné si vyžadujú dlhodobejší plán. Vďaka radám získala sebavedomejší prístup a odvahu robiť kroky, ktoré predtým odkladala. Zmeny, ktoré implementovala, sa ukázali ako prínosné pre značku a jej ďalší rozvoj.
Po odvysielaní relácie sa pre firmu zmenilo veľa. Získali viac pozornosti a dopyt po šperkoch sa zvýšil. To si vyžiadalo zameranie sa na zlepšenie zákazníckeho servisu a rozšírenie výrobného tímu, aby vedeli uspokojiť rastúci dopyt. Účasť v Jame levovej poskytla značke nielen povedomie, ale aj nový impulz pre rast a rozvoj.
Ktoré produkty sú najobľúbenejšie?
Medzi zákazníkmi sú najobľúbenejšie prstienky z minerálov a riečnych perál. Bez týchto šperkov neodíde z ich stánku takmer žiadna zákazníčka. Okrem toho začali ponúkať aj workshopy výroby šperkov pre firmy, čo rozšírilo ich portfólio. V hlave zakladateľky stále vŕta aj myšlienka na pánsku značku šperkov, ale to je plán do budúcnosti.
Expanzia do zahraničia už začala v Česku. Laura však hovorí, že v blízkej dobe sa pôsobenie značky rozšíri aj na iné európske trhy. „Naša stratégia je hlavne online predaj, prípadne spolupráca s vybranými butikmi,” prezrádza.
Zakladateľky sme sa opýtali na to, čo by urobila v počiatkoch podnikania inak. Hovorí, že so značkou by začala už skôr. Chybami sa však učila a každá z nich bola potrebná pre jej rast.
Ambície značky na najbližšie obdobie sa sústreďujú na rozvoj a branding. Chcú zlepšiť online prostredie, aby bol nákupný proces ešte pohodlnejší. Veľkým cieľom je rozšíriť značku na viaceré európske trhy a naďalej klásť dôraz na kvalitu produktov, aby priniesli hodnotu svojim zákazníkom.
Bounty Boho je príkladom toho, ako sa odvážna myšlienka môže premeniť na úspešný príbeh plný inšpirácie a odhodlania.
Prečítajte si aj: Slovenské umenie v uliciach: Značka Dáždnikovo spojila dáždniky s lokálnymi umelcami