Odomykanie a štartovanie auta len pomocou skenu tváre? Čoskoro možno realita

  • Spoločnosť Continental má technológiu s názvom In2Visible.
  • Ide o kamery, ktoré sú schopné skenovať tvár.
  • Spĺňajú tie najvyššie biometrické bezpečnostné štandardy.
Off topic Na svete je revolučná technológia
Na svete je revolučná technológia. Zdroj: shutterstock.com/Ground Picture/ImageFlow
Kvakomat PC bannerOkazio mobil

Postupom rokov sme si zvykli na to, že pri autách máme také vychytávky ako bezkľúčové odomykanie alebo štartovanie. Známa spoločnosť ale takéto vymoženosti posúva na úplne inú úroveň. Téme sa venoval motoristický portál TOPSPEED.

Unikátna technológia

Spoločnosť Continental má totiž vo svojom portfóliu technológiu s názvom In2Visible. Práve tá využíva špeciálnu kameru, ako aj pokročilý softvér rozpoznávania tváre, ktorý dodáva trinamiX.

V praxi to teda funguje tak, že pri sebe nemusíte mať žiaden kľúč, ani fyzický a ani digitálny. Auto odomknete tak, že sa postavíte ku dverám a kamera rozpozná vašu tvár.

Je toto budúcnosť odomykania áut?

Je toto budúcnosť odomykania áut? Zdroj: continental.com

O bezpečnosť sa nemusíte báť, kamery od spoločnosti trinamiX spĺňajú tie najvyššie biometrické bezpečnostné štandardy. Dokonca kamera dokáže rozlíšiť pokožku od iných materiálov.

To sa hodí v prípade, pokiaľ by zlodej bol taký prefíkaný, že by si vytvoril 3D masku s podobizňou majiteľa auta. Zlodejovi nepomôžu ani obrázky generované umelou inteligenciou.

Po odomknutí a nasadnutí do auta čaká vodiča úplne rovnaký scenár. Ide o OLED displej, ale opäť s integrovanou kamerou, ktorá funguje na úplne rovnakom princípe ako tá vonkajšia.

Skenom tváre by sa mohlo aj štartovať auto

Skenom tváre by sa mohlo aj štartovať auto. Zdroj: continental.com

Tá opäť kontroluje, či sa o štartovanie auta pokúša jeho majiteľ alebo nejaká iná neoprávnená osoba. Takáto dvojitá autentifikácia zvyšuje bezpečnosť a taktiež bráni v štartovaní neplnoletým osobám.

Uvidíme, kedy by sa táto technológia mohla dostať do praxe a ktoré automobilky o ňu aj reálne prejavia záujem, pretože potenciál je tu rozhodne obrovský. Otázkou je, či by daná technológia nebola náročná na výrobu alebo na financie.

Continental

Continental AG je vedúca spoločnosť vo výrobe automobilových súčiastok, špecializujúca sa na výrobu pneumatík, brzdových systémov, elektronických stabilizačných systémov, vstrekovacích systémov spaľovacích motorov, tachografov a ďalších súčiastok. Spoločnosť Continental sídli v Hannoveri v Dolnom Sasku v Nemecku.

98 %

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Finančné rozdielové zmluvy sú zložité nástroje a sú spojené s vysokým rizikom rýchlych finančných strát v dôsledku pákového efektu. Na 74 % účtov retailových investorov dochádza k finančným stratám pri obchodovaní s finančnými rozdielovými zmluvami u tohto poskytovateľa. Mali by ste zvážiť, či chápete, ako finančné rozdielové zmluvy fungujú, a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko, že utrpíte finančné straty.

Zaujímate sa o to, ako odísť do dôchodku so štedrým pasívnym príjmom? Pozrite si naše video.

txbtxb
Autor:
Michal Sobek
Michal Sobek

Vyštudoval odbor masmediálne štúdia. Od skončenia školy sa venuje redaktorstvu, pričom okrem technológií aktívne sleduje aj politické dianie, ktoré s jeho témami často úzko súvisí.