- Tržby predajní vykazujú klesajúcu tendenciu už približne rok a pol.
- Vnútorná štruktúra firmy tiež prechádza dramatickými zmenami.
- Problémy sa nekončia len pri zatváraní predajní.
V lete tohto roka sa sieť elektropredajní Okay uchýlila ku kontroverznej marketingovej stratégii. Spustila masívnu kampaň s hlavným odkazom o definitívnom zatvorení všetkých predajní k 4. júlu 2024. Skutočnosť sa však ukázala byť výrazne odlišná.
Reťazec vo svojej kampani avizoval „Zatvárame – Všetko musí preč!” s prízvukovaním, že 4. júla o 20:00 ukončia svoju činnosť všetky predajne. Lákadlom mali byť údajné likvidačné ceny na elektroniku aj nábytok, ktoré však mnohí zákazníci považovali za neprimerane vysoké vzhľadom na proklamovaný výpredaj.
Už počas samotnej kampane sa objavovali pochybnosti o pravdivosti tejto marketingovej akcie. Špekulácie o tom, že prevádzky budú pokračovať v činnosti aj po avizovanom termíne, sa napokon ukázali ako oprávnené.
Predajne síce skutočne zatvorili svoje brány 4. júla večer a zostali zatvorené aj počas štátneho sviatku 5. júla, no už 6. júla ráno opäť privítali zákazníkov v bežnom prevádzkovom režime.
Tento marketingový ťah vyvolal vlnu kritiky zo strany spotrebiteľov, ktorí obviňujú Okay z klamlivých praktík a cielenej manipulácie. Podľa mnohých išlo o účelovú snahu zvýšiť obrat a prilákať zákazníkov zavádzajúcou komunikáciou o definitívnom konci predajní.