- Doteraz mali jednotlivé krajiny EÚ vlastné pravidlá a výšku pokút za rovnaké dopravné priestupky.
- To by sa však mohlo výrazne zmeniť.
Kľúčom je bezpečnosť
Za zmienku však stoja aj krajiny, ako je Švajčiarsko, Dánsko či Fínsko. V týchto krajinách sa totiž výška pokuty odvíja od príjmu páchateľa. Pokiaľ si teda vodič, ktorý zarába slušne, sadne za volant s alkoholom v krvi, pokuta, ktorú mu polícia udelí, bude skutočne vysoká.
Aj to je dôvodom, prečo Nemci navrhujú harmonizáciu pravidiel na celoeurópskej úrovni.
Podľa Jochena Kopelkeho, predsedu predstavenstva Nemeckej policajnej únie, by jednotný katalóg pokút prispel k dôslednému dodržiavaniu pravidiel cestnej premávky a zvýšil by bezpečnosť na cestách v celej Európe. Kopelke zdôrazňuje, že cieľom tejto iniciatívy je znížiť počet obetí dopravných nehôd na nulu, čo je síce ambiciózny, ale významný cieľ.
Zjednotenie pokút by mohlo prispieť k zníženiu zmätku a zároveň k zvýšeniu bezpečnosti na cestách. Vodiči by vďaka tomu nemuseli poznať pravidlá všetkých krajín, cez ktoré cestujú.