Obľúbený slovenský predajca zavrel svoje predajne. Zákazníci sa boja o svoje objednávky

  • Zatiaľ zostáva nejasné, či sa Kaktus Bike dokáže z tejto situácie dostať a aký osud čaká jeho zamestnancov a zákazníkov.
  • Majiteľ firmy, finančník Marián Fabian, sa k situácii odmietol vyjadriť.
  • Kaktus Bike prešiel v posledných dvoch rokoch výraznou expanziou.
Ekonomika Obľúbený slovenský predajca zavrel svoje predajne
Obľúbený slovenský predajca zavrel svoje predajne. Zdroj: Shutterstock.com/Natee Meepian, Nicoleta Ionescu

Strácajú Slováci záujem o bicyklovanie?

Problémy Kaktus Bike nie sú v súčasnom období ojedinelé. Celé odvetvie predaja bicyklov čelí výzvam po období pandemického boomu. Významní domáci výrobcovia ako Kellys Bicycles zaznamenali výrazný pokles zisku, zatiaľ čo spoločnosti Dema a Belve sa dokonca prepadli do straty. Náročné obdobie prežíva aj známy predajca MTBiker.

Analytici poukazujú na to, že po prudkom náraste dopytu počas pandémie COVID-19 nastal očakávaný útlm záujmu o bicykle. Tento trend v kombinácii s agresívnou expanziou a pravdepodobne i nevhodným finančným manažmentom mohol priviesť kedysi prosperujúcu spoločnosť do súčasných problémov.

Zatiaľ zostáva nejasné, či sa Kaktus Bike dokáže z tejto situácie dostať a aký osud čaká jeho zamestnancov a zákazníkov. Vývoj situácie bude závisieť najmä od rokovaní s bankou a prípadných krokov majiteľa spoločnosti na záchranu podnikania.

Cyklisti v Bratislavskom kraji sa potešia

BSK spúšťa ambiciózny plán rozvoja cyklodopravy v Malodunajskom regióne. Pripravované cyklotrasy majú slúžiť nielen na rekreáciu, ale majú sa stať tiež plnohodnotnou súčasťou dopravnej infraštruktúry kraja. Prvé práce sa začali v obci Zálesie, pričom ďalšie úseky sú vo fáze projektovej prípravy. Informoval o tom denník Pravda.

Významným pripravovaným projektom je 3,2-kilometrový úsek spájajúci bratislavskú Vrakuňu s obcou Most pri Bratislave. Táto nová trasa sa napojí na už existujúcu cyklotrasu Ihličnatá vo Vrakuni a povedie malebným prostredím pozdĺž Malého Dunaja.

Cyklisti budú môcť využívať trasu vedúcu po pravom brehu rieky, ktorá podchádza pod diaľnicu D4 a následne prekračuje Malý Dunaj po novom moste. V úseku 2,4 kilometra sa napája na už navrhnutú trasu, pokračuje ďalším mostom ponad rameno Malého Dunaja a vedie cez les a poľnohospodársku krajinu až po hranicu so Zálesím.

V súčasnosti prebieha príprava povoľovacích procesov pre tento projekt. Samotná výstavba by sa mala začať na prelome rokov 2025 a 2026.

SpäťStrana 2/2
Ďalej
Autor:
Karina Daráková
Karina Daráková

Karina Daráková pochádza spod Tatier a vyštudovala žurnalistiku na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V minulosti pôsobila v Novom Čase a na pozícii vedúcej domáceho spravodajstva v Startitup. V Kryptomagazine sa venuje ekonomickým a realitným témam.