- Predajne Lidl čaká tento rok zásadná zmena
- V každej z nich pribudnú samoobslužné pokladne
Jeden z najväčších obchodných reťazcov pôsobiacich na Slovensku pripravuje veľkú zmenu vo svojich predajniach. Dnes v menej ako polovici z nich môžu nakupujúci využiť automatizované samoobslužné pokladne. Počas tohto roka by už mali byť k dispozícii na všetkých 165-tich predajniach, ktoré Lidl na Slovensku prevádzkuje.
Výhody samoobslužných pokladní
Výhody automatizovaného blokovania a platenia tovaru sú tak na strane prevádzkovateľa obchodného reťazca, ako aj na strane klientov. Samoobslužné pokladne si totiž vyžadujú nižšiu prítomnosť personálu v predajniach, dochádza tak k znižovaniu mzdových nákladov. To je pre podniky s takým počtom zamestnancov podstatnou nákladovou položkou s dopadom na celkový hospodársky výsledok.
Pre nakupujúcich prinášajú samoobslužné pokladne zrýchlenie celého procesu a jeho podstatnú automatizáciu. Nebudú tak musieť čakať v prípade personálneho poddimenzovania zmeny alebo v prípade riešenia iných problémov. Jedna osoba zvládne pomôcť klientom pri viacerých samoobslužných pokladniach. Rýchlosť nakupovania je pre mnohých klientov dôležitým faktorom.
Dá sa teda povedať, že obe strany by mali byť pri nakupovaní spokojnejšie. Aj rýchlosť aj náklady sú podstatnými faktormi pre uvažovanie, ktorý obchod zvoliť. Aj znižovanie nákladov pre obchodné reťazce súvisí s tým, aké ceny potravín dokážu svojim klientom ponúknuť.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Inovované predajne
Už v súčasnosti Lidl ponúka na niektorých predajniach samoobslužné nakupovanie. Konkrétne je to 69 po celom Slovensku. Zvyšných 95 by malo mať túto infraštruktúru k dispozícii počas roka 2024. Zvýšia tak pohodlie nakupovania pre svojich klientov.
S inštaláciou samoobslužných predajní prišiel Lidl na Slovensku prvýkrát koncom roka 2020. Koncept sa viditeľne osvedčil a preto v ňom obchodný reťazec pokračuje. Je to súčasť dlhodobej stratégie spoločnosti.
Podľa štatistík sa na Slovensku predá viac ako polovica tovarov prostredníctvom platieb v samoobslužných pokladniach. Môžeme teda tvrdiť, že ide o veľmi obľúbenú možnosť z pohľadu klientov. Jednoznačná úspora času tvorí v tomto rozhodovaní podstatnú súčasť. Preto na to reagujú aj samotné obchodné reťazce.
Súboj o klienta
Inovácie v obchodných reťazcoch sú súčasťou ich boja o klienta. Prostredie, v ktorom podnikajú, sa postupne mení. V tomto roku na trh pribudne ďalšia spoločnosť, ktorá zmení pomery na trhu. Môže to viesť k väčšej cenovej konkurencii, ale aj konkurencii v oblasti toho, čo dokážu predajne klientom ponúknuť v komforte nakupovania. Aj v tomto svetle sa javí rozširovanie samoobslužných predajní ako rozumný krok. Lidl sa snaží zaujať viacerými spôsobmi.
V roku 2024 na náš trh vstúpi ďalší predajca so zameraním na potraviny. Biedronka príde s ponukou nízkych cien a mohla by náš trh ovplyvniť v tomto ohľade. Je to poľský reťazec, majiteľ je však z Portugalska. Nebude však jedinou novinkou na našom trhu. O ďalších prichádzajúcich značkách sme už na našich stránkach informovali.
Mohlo by vás zaujať: Slovákov chce ohúriť nová zahraničná sieť kaviarní. Plánuje masívnu expanziu