- Viaceré obľúbené obchody Slovákov zatvárajú svoje pobočky
- Mnohým poškodila najmä celosvetová pandémia koronavírusu
Viaceré obchody na Slovensku zatvárajú svoje pobočky. Buď sú v problémoch alebo sa im jednoducho podnikať u nás už viac neoplatí. O téme informoval portál HNonline.
Módna značka pôvodom zo Švajčiarska Tally Weijl pôsobila na Slovensku od roku 2008. Svoj sortiment ponúkala prevažne pre deti a tínedžerov. Poškodila ju ale pandémia koronavírusu a tak sa dostala do konkurzu.
V roku 2018 mala tržby na úrovni 4,7 milióna eur, v roku 2021 klesli až na 1,6 milióna eur. Rok 2020 ale znamenal pre švajčiarsku firmu strmý prepad, keď na Slovensku bola v strate 650 tisíc eur.
Ďalším príkladom je predajňa obuvi John Garfield. Na pobočkách v Poprade a v Prešove práve tento výrobca lákal na výrazné zľavy. Tieto obchody však čoskoro skončia, pričom posledný kamenný predaj bude fungovať v Spišskej Novej Vsi.
Len pre pripomenutie, John Garfield mal na Slovensku dokopy 30 pobočiek. Avšak stále ostáva k dispozícii e-shop. Prevádzky v Českej republike, kde mal výrobca obuvi dokopy 19 predajní, skrachovali ešte v roku 2010.
Ku nedostupným značkám sa na Slovensku pridáva aj Tommy Hilfiger. Predajne sa postupne vytratili z bratislavského Auparku, centra Vivo aj z Mlynov v Nitre. V týchto obchodoch si Slováci mohli kúpiť aj oblečenia iných známych značiek ako G-Star, Diesel, Levis a CK Underwear.
Rovnaký osud postihol aj predajne s názvom Žabka, ktoré patrili s franšízou pod Tesco. Konkrétne ich bolo až 29, pričom sa od konkurencie líšili najmä dlhými otváracími hodinami. Žabka ale dlhodobo neprofitovala, preto sa ju Tesco rozhodlo transformovať na Tesco Express s tým, že ju bude mať priamo pod kontrolou.
Posledným príkladom je sieť pekární, pôvodne z českého Brna, s názvom Crocus. Aj tu prišiel postih spôsobený hlavne celosvetovou pandémiou a tak je aktuálne firma v konkurze. Po desiatich rokoch sa tak rozhodla stiahnuť sa zo slovenského trhu.
Zarábaj aj ty na raste kryptomien.
Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.
Na Slovensku vyrastie ďalšie obchodné centrum
V Chorvátskom Grobe majú vybudovať nové obchodné centrum, rýchle občerstvenie a objekt nekomerčnej polyfunkcie. Vyplýva to zo zámeru s názvom Zóna Centrum – Chorvátsky Grob. Predpokladané investičné náklady sú približne 9,4 milióna eur.
Navrhovaná lokalita pre výstavbu sa nachádza vo vzdialenosti približne 300 metrov západne od zastavaného územia v Chorvátskom Grobe a zároveň približne 650 metrov východne od zastavaného územia v Čiernej Vode.
Každý prenajímateľný priestor je vybavený predajným priestorom, dennou miestnosťou, šatňou pre zamestnancov, miestnosťou pre upratovačku a hygienickým zázemím. V objekte rýchleho očerstvenia má byť aj výdaj jedál umožnený výdajným okienkom priamo do vozidla. Tretí objekt má pozostávať z piatich nadzemných podlaží.
Projekt počíta aj s vybudovaním 318 parkovacích miest. Predpokladaný začiatok výstavby je v budúcom roku. Jej ukončenie sa odhaduje v roku 2025.
Prečítajte si aj: Na Slovensku vyrastie ďalšie obchodné centrum. Jeho lokalitou bude prekvapivo táto obec