Obchodné reťazce bojujú o Slovákov zľavami. Využiť ich môžete viacerými spôsobmi

  • Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov.
  • Vernostnú kartu ClubCard používa až 1,7 milióna používateľov.
  • Zákazníci ClubCard doteraz ušetrili na nákupoch až 11 miliónov eur.
Ekonomika Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov
Obchodné reťazce bojujú o zákazníkov. Zdroj: shutterstock.com/mundissima/TarasM
Ťažba kryptomien Ťažba kryptomien

Obchodné reťazce poskytujú zákazníkom množstvo zliav alebo výhod, no podmienkou je väčšinou registrácia vernostnej karty alebo stiahnutie aplikácie. Záujem o tieto výhody je na Slovensku pomerne vysoký, uvádza Pravda. Len kartu ClubCard použilo minulý rok až 1,7 milióna používateľov.

Vernostné karty a aplikácie

Vernostným kartám síce dominuje ClubCard od Tesca, no všetky ostatné reťazce poskytujú alternatívu. Všeobecne ale môžeme povedať, že počet ľudí, ktorí využívajú vernostné karty, rastie. Určiť jednotný počet osôb, ktoré tieto karty využívajú, je však nereálne, pretože nie každý reťazec sa o tieto údaje delí.

Vysoká používateľnosť vernostných kariet má zrejme veľký vplyv na zisky obchodných reťazcov. V roku 2022 dosiahol najvyšší zisk Lidl v hodnote 158,6 miliónov eur. Nasledoval Kaufland so ziskom 87,9 miliónov eur, Tesco s 57,5 miliónmi eur a Billa s 10,1 miliónmi eur.

Zisky obchodných reťazcov

Zisky obchodných reťazcov. Zdroj: Finstat

Dôvodom, prečo je používanie vernostných kariet a aplikácií také populárne, je, že je to výhodné pre obe strany. Aj pre zákazníka, ale aj obchodný reťazec. Zákazník dostane zľavu za tovar, alebo sa mu časť peňazí vráti na kartu, a na druhej strane obchodný reťazec má istotu, že sa k nemu zákazník vráti a peniaze minie.

98%

Už sa viac neboj o svoje peniaze.

Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.

Sponzorovaný obsah
Obchodovanie je riskantné a môžete pri ňom stratiť časť alebo celý investovaný kapitál. Poskytnuté informácie slúžia len na informačné a vzdelávacie účely a nepredstavujú akýkoľvek typ finančného poradenstva a/alebo investičného odporúčania.

Slováci ušetria milióny eur

Odhaduje sa, že zákazníci ClubCard doteraz ušetrili na nákupoch až 11 miliónov eur. Existuje ale aj vedľajší efekt vernostných kariet. Inflácia potravín na Slovensku totiž v poslednom období dosahovala rekordné tempo rastu. Práve na potravinách Slováci najviac pocítili zvyšujúce sa ceny a určite ocenia rôzne zľavy a odmeny.

Jedným z hlavných spôsobov, ako ušetriť, je zamerať sa na ponuku produktov, ktoré podliehajú zľave. Niektoré karty ponúkajú zľavy na vybrané produkty a dokonca ponuku pravidelne obmieňajú aj každý týždeň. Tento sortiment je označený buď to v aplikácii alebo priamo na regáloch.

Mohlo by ťa zaujímať: Obľúbený predajca zatvára jeden obchod za druhým. Zákazníci smútia

Autor:
Marek Jendrál
Marek Jendrál

Vyštudoval financie, bankovníctvo a investovanie. O kryptomeny sa zaujíma od roku 2015. V článkoch sa špecializuje na technickú analýzu a sieťové dáta z blockchainu.