- Zoznamy najbohatších ľudí majú množstvo mien.
- Stále sa však stretávame s tými na vrcholových priečkach.
- Kto stojí za najväčšími značkami sveta?
V tichom mestečku Alba, v srdci talianskeho regiónu Piemont, sa zrodila cukrárska ríša. Giovanni Ferrero vyrastal obklopený arómami kakaa, lieskových orechov a cukru. Narodil sa 21. septembra 1964 a bol predurčený pokračovať v rodinnom podnikaní, ktoré založil jeho starý otec Pietro v roku 1946.
Giovanni bol mladším zo synov Micheleho Ferrera, ktorý zmenil rodinný podnik na globálnu mocnosť. Giovanni a jeho brat Pietro Jr. boli od detstva obklopení svetom sladkostí. Ich otec bol vizionár, ktorý predstavil svetu produkty ako Nutella, Ferrero Rocher a Kinder Chocolate. Giovanni navštevoval Európsku školu v Bruseli a neskôr študoval marketing na Lebanon Valley College v Spojených štátoch.
V roku 1997 sa Giovanni a Pietro Jr. stali spoluriaditeľmi Ferrero. Pietro bol odborníkom na prevádzku, zatiaľ čo Giovanni sa sústredil na marketing a inovácie.
Spolu rozšírili Ferrero globálne a získali ďalšie cukrárske spoločnosti. V roku 2011 Pietro Jr. tragicky zomrel počas cyklistického výletu v Južnej Afrike. Giovanni musel viesť spoločnosť sám. Napriek výzvam pokračoval v spoločnej vízii, ktorú mal so svojím bratom.
Giovanni Ferrero viedol spoločnosť s dôrazom na strategické akvizície a inovácie. Rozšíril produktovú radu a získal značky ako Fannie May a Thorntons. V roku 2018 Ferrero kúpilo americkú cukrársku divíziu Nestlé za 2,8 miliardy dolárov, čo výrazne posilnilo jeho prítomnosť v Severnej Amerike.
Giovanni zachoval základné hodnoty spoločnosti: kvalitu, tradíciu a rodinný záväzok.
Od roku 2024 sa čisté imanie Giovanniho Ferrera odhaduje na približne 43,8 miliardy dolárov. Napriek svojmu bohatstvu a úspechu zostáva verný základným princípom: vášeň pre kvalitu, láska k inováciám a zmysel pre zodpovednosť voči zamestnancom, spotrebiteľom a planéte.