- Na Slovensku pribudnú nové spoplatnené úseky diaľnic a rýchlostných ciest.
- Medzi kľúčové úseky patria R2 Kriváň – Mýtna a D1 s tunelom Višňové.
- Tunel Višňové je vo finálnej fáze, otvorenie sa očakáva najneskôr v roku 2026.
Na slovenských cestách pribudnú nové úseky, za ktoré si vodiči priplatia. Ako informuje portál peniaze.sk, ministerstvo dopravy predložilo návrh novely vyhlášky, ktorá upraví zoznam diaľnic a ciest s výberom mýta.
Zmena súvisí s otvorením troch dôležitých stavieb – úseku R2 Kriváň – Mýtna, D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové a úseku D1 Hubová – Ivachnová.
Podľa návrhu ministerstva sa výber mýta bude týkať vozidiel s hmotnosťou nad 3,5 tony. Ide o krok, ktorý reaguje na rozširovanie diaľničnej siete a vychádza zo zákona o výbere mýta. Ten stanovuje povinnosť presne vymedziť všetky spoplatnené úseky na diaľniciach a rýchlostných cestách.
Minister dopravy Jozef Ráž potvrdil, že cieľom novely je pripraviť sa na otvorenie nových úsekov, ktoré majú zásadne uľahčiť dopravu. „Zmena vyhlášky je nevyhnutná, pretože sa blíži sprejazdnenie viacerých strategických častí diaľničnej infraštruktúry,” vysvetlil Ráž.
Najvýznamnejším z pripravovaných úsekov je D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové, ktorý je jednou z najdlhšie budovaných stavieb na Slovensku. V polovici júla sa podarilo ukončiť betonáž vozovky v oboch tunelových rúrach a zároveň sa pokračuje v montáži technologických zariadení.
V tuneli už pribúdajú ventilátory a osvetlenie a paralelne prebiehajú práce na úpravách vodných tokov, prístupových cestách a oplotení diaľnice. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) ide o kľúčový projekt, ktorému venujú maximálnu pozornosť.
„Stavbu navštevujeme prakticky každý týždeň. Riešime problémy, ktoré sa ťahajú dlhé roky, a posúvame projekt vpred,” povedal minister Ráž. Dodal, že Višňové predstavuje jeden z najväčších míľnikov slovenskej diaľničnej infraštruktúry.
Projekt tunela Višňové sa pripravuje už viac ako dve desaťročia. Prieskumná štôlňa sa začala raziť v roku 1998 a odvtedy sa na projekte vystriedalo až 13 ministrov dopravy.
„Sme odhodlaní tento príbeh konečne uzavrieť,” zdôraznil Ráž. Dodal, že dokončenie Višňového je prioritou jeho rezortu aj vlády, keďže ide o kľúčovú stavbu pre spojenie západu a východu Slovenska.

Už sa viac neboj o svoje peniaze.
Investuj a premeň svoje obavy na príležitosť.