- Cestujúci si môžu zakúpiť jednosmerný lístok už od 99 eur.
- Celková dĺžka trasy predstavuje 1 100 kilometrov, ktoré vlak prekoná za približne osem hodín.
- Nové spojenie predstavuje významný príspevok k európskym snahám o zníženie uhlíkovej stopy v doprave.
Deutsche Bahn predstavili novú štúdiu o budúcnosti európskej železničnej dopravy, podľa ktorej by do roku 2050 mohli mať až dve tretiny Európanov prístup k vysokorýchlostnej železnici. Táto ambiciózna vízia počíta s prepojením všetkých európskych metropolitných regiónov a veľkých miest. Informoval o tom Trend.
Plán vychádza z európskeho Green Dealu, ktorý predpokladá zdvojnásobenie vysokorýchlostných tratí do roku 2030 a ich strojnásobenie do roku 2050. To by znamenalo nárast zo súčasných približne 11-tisíc kilometrov na 32-tisíc kilometrov tratí.
Michael Peterson z vedenia sekcie diaľkovej dopravy Deutsche Bahn potvrdzuje realizovateľnosť tohto plánu:
Strojnásobenie vysokorýchlostných tratí v Európe je možné. Po dokončení infraštruktúry získajú milióny Európanov prístup k atraktívnym spojeniam s kratšou cestovnou dobou.
Najväčší rozvoj sa očakáva v Nemecku, kde by sa sieť mala rozšíriť zo súčasných 1 600 na viac ako 6 000 kilometrov. Významný pokrok sa predpokladá aj v Poľsku, kde by sa malo vybudovať približne 2 800 kilometrov nových tratí, čo predstavuje desaťnásobný nárast.
Štúdia však upozorňuje, že súčasné tempo výstavby a plánované investície nie sú dostatočné ani na dosiahnutie cieľov do roku 2030. Pre úspešnú realizáciu projektu bude potrebné navýšenie investícií zo strany Európskej únie a členských štátov.
Nové trate by mali umožniť prevádzku vlakov rýchlosťou okolo 300 kilometrov za hodinu, čím by sa výrazne skrátili cestovné časy medzi európskymi metropolami. Osobitný dôraz sa kladie na východnú a strednú Európu, kde v súčasnosti vysokorýchlostné spojenia takmer úplne chýbajú.