Nevhodný darček pod stromčekom? O tom, či ho môžete vrátiť, rozhoduje táto vec

  • Našli ste si pod vianočným stromčekom dve rovnaké veci?
  • Toto sú podmienky, pri ktorých môžete jednu z nich vrátiť
Ekonomika Nevhodný vianočný darček nemôžete vždy vymeniť
Nevhodný vianočný darček nemôžete vždy vymeniť. Zdroj: shutterstock.com/Dikushin Dmitry
Okazio PCBitmarkets

Vianoce sa spájajú nielen s dobrým jedlom, ale aj darčekmi. Tie väčšinou potešia, no stať sa môže aj to, že v dôsledku zlej komunikácie si pod stromčekom nájdeme dve rovnaké veci. Ako v tomto prípade postupovať?

Spotrebiteľovi nie je poskytnuté právo na neopodstatnené vrátenie tovaru zakúpeného v tzv. fyzickom obchode – kamennom obchode, žiadny právny predpis toto právo neustanovuje. V prípade, že predajca ponúka takúto možnosť alebo možnosť výmeny tovaru za iný tovar, ide o dobrovoľnú iniciatívu predajcu, ktorá prekračuje jeho zákonné povinnosti, informuje portál Pravda.

Právny nárok na bezdôvodné vrátenie alebo výmenu tovaru nie je možné uplatniť, oznámila Slovenská obchodná inšpekcia. Poskytnutie akejkoľvek lehoty na vrátenie tovaru predávajúcim sa považuje za postup nad rámec zákonných povinností.

V rámci svojich obchodných podmienok môže predajca spotrebiteľovi poskytnúť takúto lehotu a verejným záväzkom v rámci obchodnej a marketingovej praxe stanoviť trvanie tejto lehoty a podmienky vrátenia tovaru.

Tieto podmienky môžu zahŕňať napríklad vrátenie zaplatenej sumy spotrebiteľovi, poskytnutie iného tovaru s rovnakou hodnotou podľa výberu spotrebiteľa alebo ponúknutie nákupného kreditu vo forme poukážky na budúci nákup a podobne.

Binance
97 %

Zarábaj aj ty na raste kryptomien.

Začni ich nakupovať na Binance a získaj 100 dolárový vstupný bonus.

Sponzorovaný obsah

Pri online nakupovaní to je inak

Avšak, situácia sa líši v prípade nákupu prostredníctvom internetu. Právny nárok na bezdôvodné vrátenie tovaru vzniká vtedy, ak spotrebiteľ nakupuje tovar prostredníctvom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predajcu.

V takomto prípade spotrebiteľ môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od dňa prevzatia tovaru. Ak však e-shop nesplní svoje zákonné povinnosti, zákazník môže tovar vrátiť bez udania dôvodu až do 12 mesiacov a 14 dní od doručenia tovaru.

Tým pádom má spotrebiteľ k dispozícii dodatočných 12 mesiacov. Okrem toho môže požadovať aj vrátenie peňazí. Medzi zákonné povinnosti patrí napríklad informovanie zákazníka o prevádzkovateľovi e-shopu, kontaktných možnostiach v prípade reklamácie a podmienkach pre vrátenie tovaru.

Dôležité je mať informácie o tom, kedy a za akých podmienok môže spotrebiteľ požiadať o vrátenie peňazí. E-shop má povinnosť vrátiť peniaze do 14 dní a zahrnúť nielen cenu tovaru, ale aj náklady na dopravu, dodanie a poštovné.

Mohlo by vás zaujímať: Slovenské strediská, švajčiarske ceny. Pobyt v Tatrách sa od budúceho roka predraží

txbBest Wallet mobil
Autor:
Redakcia Kryptomagazínu
Redakcia Kryptomagazínu

Na Kryptomagazine nájdete originálne spravodajstvo o kryptomenách tvorené odborníkmi, ktorí z tohto magazínu spravili najlepší zdroj informácií o digitálnych menách a decentralizovaných technológiách.